lördag 29 augusti 2015

آتش‌بس در شهر زبدانی در مرز سوریه-لبنان شکسته شد

آتش‌بس در شهر زبدانی در مرز سوریه-لبنان شکسته شد

  • 3 ساعت پیش
Image copyrightepa
Image captionاین آتش بس بین گروه احرار شام و ارتش سوریه که از حمایت حزب الله لبنان برخوردار است از روز پنج شنبه برای تخلیه زخمی ها از شهر زبدانی که در مجاورت مرز لبنان واقع است، برقرار شد
آتش بس موقتی که بین طرف‌های درگیر در سوریه در شهر مرزی زبدانی و دو روستای شیعه نشین از روز پنج شنبه (۲۷ اوت- ۵ شهریور) برقرار شده بود، درپی از سرگیری گلوله باران این مناطق شکسته شده است.
این آتش بس بین گروه احرار شام و ارتش سوریه که از حمایت حزب الله لبنان برخوردار است از روز پنج شنبه برای تخلیه زخمی‌ها از شهر زبدانی که در مجاورت مرز لبنان واقع است، برقرار شد.
گروه دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا گفته است که این آتش بس تا اواخر روز گذشته همچنان برقرار بود، اما از صبح امروز (شنبه ۲۸ اوت) با از سرگیری درگیری‌ها، این آتش بس شکسته شد.
حدود سه هفته پیش گروه احرار شام اعلام کرد درباره زبدانی مذاکراتی با ایران داشته است، که البته کمی بعد اعلام شد این مذاکرات شکست خورده است.
زبدانی یکی از بزرگترین شهرهای ارتفاعات قلمون سوریه و یکی از آخرین پایگاه‌های احرار شام و متحدانش در منطقه مرزی با لبنان به شمار می رود. احرار شام بخشی از جبهه اسلامی است که از ائتلاف هفت گروه اسلام‌گرا تشکل شده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar