lördag 29 augusti 2015

درخواست مطهری از خبرگان در مورد موسوی، رهنورد،‌ خاتمی و کروبی

درخواست مطهری از خبرگان در مورد موسوی، رهنورد،‌ خاتمی و کروبی

  • 28 اوت 2015 - 06 شهریور 1394
Image copyright
علی مطهری، نماینده مجلس ایران، در نامه ای به رئیس مجلس خبرگان رهبری خواستار بررسی حصر خانگی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی و ممنوع التصویری و ممنوع البیانی محمد خاتمی شده است، چون می گوید که نهادهای مسئول در این مورد پاسخگو نیستند.
آقای مطهری در نامه خود به نهادی که وظیفه آن نظارت بر عملکرد رهبر است، ابراز امیدواری کرده آیت الله خامنه ای در موضوع مداخله کند.
این نامه درحالی نوشته می شود که مقام های بلندپایه جمهوری اسلام تلویحا یا مستقیما تصمیم گیری در این مورد را جزو اختیارات آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، اعلام کرده اند.
آقای مطهری در این نامه مستقیما از این سه نفر نام نبرد و فقط آنها را با عناوین سابق معرفی کرد.
او در این نامه خطاب به آیت الله محمد یزدی که در پایگاه رسمی او در اینترنت منتشر شده نوشت:‌ "...نظر به این که در موضوع ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی رئیس جمهور اسبق و نیز در مسئله حصر خانگی نخست‌وزیر دوره جنگ و همسرش و رئیس اسبق مجلس، مراجع مسئول مستند قانونی ارائه نمی‌کنند و پاسخگو نیستند، مستدعی است این دو موضوع در دستور کار اجلاس پیش روی مجلس خبرگان قرار داده شود تا با تدبیر و هدایت رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی این دو معضل حل و فصل گردد."
او گفت این انتظاری گسترده در جامعه ایران است که به این مساله رسیدگی شود.
زهرا رهنورد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در بازداشت خانگی قرار گرفته‌اند و به اتهامات آنان رسیدگی نشده است.
در مورد محمد خاتمی رئیس جمهور سابق هم زمستان گذشته غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، گفت که مطبوعات و رسانه‌ها حق‌ ندارند مطلب یا تصویری از او انعکاس دهند و در غیر این صورت با آنها برخورد خواهد شد.
از آن پس نام و عکس آقای خاتمی به ندرت در رسانه‌های داخل ایران منتشر شده و در موارد ضروری هم با عنوان "او" یا "یکی از سران اصلاح‌طلبان" یا "یکی از چهره‌های سیاسی" از رئیس‌جمهوری پیشین ایران یاد شده است.
آقای مطهری مکررا به این دو مساله اعتراض کرده است.
نامه نگاری او به خبرگان در حالی است که اخیرا علی اکبر ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی رهبر ایران، در اشاره به مساله حصر نامزدهای سابق انتخابات گفت که آیت‌الله علی خامنه‌ای "بارها در خصوص مسائل داخلی خط قرمزهای خود را مشخص کرده است، بنابراین این مسئله با گفتن و توصیه حل نخواهد شد."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar