söndag 30 augusti 2015

سخنگوی قوه قضائیه ایران: دو نفر به جرم جاسوسی برای آمریکا و اسرائیل محکوم شدند

سخنگوی قوه قضائیه ایران: دو نفر به جرم جاسوسی برای آمریکا و اسرائیل محکوم شدند

  • 2 ساعت پیش
غلامحسین محسنی اژه‌ایImage copyrightMEHR
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران می‌گوید که دادگاه انقلاب دو نفر را به جرم جاسوسی برای آمریکا و اسرائیل به تحمل ۱۰ سال زندان محکوم کرده است.
آقای محسنی اژه‌ای امروز یکشنبه ۸ شهریور (۳۰ اوت) در یک کنفرانس خبری در تهران این خبر را اعلام کرد، اما هویت محکومان را فاش نکرد.
آقای اژه ای در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد پرونده جیسون رضائیان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست در ایران که بیش از یک سال پیش بازداشت و به جاسوسی متهم شده است، گفت که اطلاع ندارد آیا حکم او صادر شده است یا نه. بنابراین به نظر می رسد که آقای رضائیان جزو محکومان مورد اشاره نیست.

کشف موبایل و سکه های طلا

سخنگوی قوه قضائیه ایران در بخش دیگری از کنفرانس خبری امروز گفت که هفته گذشته در جریان بازرسی از بندهای ۷ و ۸ زندان اوین از مهدی هاشمی، پسر اکبر هاشمی رفسنجانی که به جرم جرایم مالی و امنیتی زندانی است، یک گوشی تلفن همراه با سیم کارت و ۳۰ سکه طلا، شامل ربع و نیم سکه و سکه های گرمی به دست آمده است.
او گفت: "نمی توان گفت که داشتن سکه غیر مجاز است... ممکن است سکه را همراه خود داشته باشد، اما داشتن تلفن همراه [در داخل زندان و برای زندانی] غیر مجاز است".
آقای محسنی اژه ای گفت که از سایر زندانیان هم وسایل غیرمجازی شامل گوشی تلفن همراه و فلش مموری گرفته شده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar