lördag 29 augusti 2015

عراقچی: سفرای ایران در سمینار متحول کردن دیپلماسی اقتصادی شرکت می‌کنند

عراقچی: سفرای ایران در سمینار متحول کردن دیپلماسی اقتصادی شرکت می‌کنند

  • 5 ساعت پیش
Image copyrightTASNIM
Image captionمعاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرده که سفارتخانه‌های ایران باید به تجار و بازرگانان ایرانی کمک کنند
عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران می‌گوید کلیه سفرای جمهوری اسلامی به زودی در سمیناری برای متحول کردن دیپلماسی اقتصادی ایران شرکت خواهند کرد.
آقای عراقچی که از مذاکره‌کنندگان اصلی ایران در جریان توافق هسته‌ای وین با کشورهای پنج بعلاوه یک بود، به سایت خبری اقتصاد نیوز گفته است "زمان بهره‌برداری از دستاوردهای توافق هسته‌ای فرا رسیده و وزارت امور خارجه خود را موظف به برنامه‌ریزی برای متحول کردن دیپلماسی اقتصادی کشور می‌داند."
حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران پیشتر گفته بود که دولت او از ابتدای مذاکرات هسته‌ای به دنبال "حل مشکلات اقتصادی" کشور بوده است.
معاون وزیر امور خارجه ایران گفته است "ظرف دو ماه آینده و پس از اجرایی شدن توافق، کلیه سفیران ایران به تهران خواهند برگشت تا در سمیناری که محور آن بحث‌های اقتصادی خواهد بود، شرکت کنند."
آقای عراقچی گفته است وزیران اقتصادی دولت نیز در این سمینار شرکت خواهند کرد.
دولت حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران امیدوار است که با پایان موفق مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور، وضع اقتصادی کشور بهبود یابد.
آقای عراقچی در این مصاحبه گفته است سفیران ایران پس از شرکت در این سمینار با برنامه مشخصی به محل ماموریت خود خواهند برگشت تا آن را به اجرا در بیاورند.
معاون وزیر امور خارجه ایران تاکید کرده که سفارتخانه‌های ایران باید به تجار و بازرگانان ایرانی کمک کنند و هشدار داده که وزارت امور خارجه با سفیری که اطلاعات اقتصادی کشور محل ماموریت خود را نداشته باشد و با تجار و بازرگانان همکاری نکند، برخورد خواهد کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar