Asadolllah-Yekta
تقاطع: بازیگر قدیمی سینمای ایران که سال‌ها است به دلیل «تنگدستی» در میدان هفت تیر تهران سیگارفروشی می‌کند، می‌گوید این کار «بهتر از این است که دست خالی به منزل برود و جلوی خانواده‌اش شرمنده شود».
اسدالله یکتا که به عنوان بازیگر کوتاه‌قد سینمای ایران بازی در ۶۳ فیلم را در کارنامه‌ی خود دارد در گفتگویی با روزنامه‌ی “رسالت” چاپ تهران گفته: «وقتی کسی نیست که حالت را بپرسد، به کجا باید پناه برد؟ هر کسی به اندازه خودش در این دنیا زحمت می‌کشد اما حقش را به راحتی می‌خورند. همه هنرمندان زحمت می‌کشند اما با رسیدن به دوره میانسالی به کل فراموش می‌شوند و این خیلی برای جامعه ما افت دارد.»
این بازیگر ۶۴ ساله که در فیلم‌های کارگردانان مطرح سینمای ایران هم‌چون داریوش مهرجویی، کمال تبریزی، و بهمن فرمان‌آرا ایفای نقش کرده، از تهیه‌کنندگان بخش خصوصی و نیز صداوسیمای دولتی ایران خواسته تا حق و حقوق عوامل فیلم و سریال‌ها را به موقع پرداخت کنند چرا که به گفته‌ی او «اغلب عوامل سازنده یک کار، انسان‌های “گنجشک‌روزی” هستند که با‌‌ همان درآمد، زندگی می‌کنند».
اسدالله یکتا در بخش دیگری از این گفتگو نیز با بیان این‌که «از کودکی عاشق بازیگری بوده» می‌گوید: «دوست داشتم زمانی بازیگر بزرگی شوم و در کشورم هنرنمایی کنم. به آرزوی دلم رسیدم و امیدوارم خداوند سلامت و توانایی بدهد تا بتوانم بیشتر از این کار کنم و اگر هم مجالی نبود باز هم خدواند را شاکرم که تا اینجا پیش آمده‌‌ام.»
او که به واسطه‌ی فیزیک بدنی‌اش در بسیاری از آثار مربوط به کودکان بازی کرده، اضافه می‌کند: «درون اسدالله یکتا، یک کودک است که هنوز بزرگ نشده و زمان‌‌هایی است که از کنترل خارج می‌‌شود اما با این حال من این کودک را کنترل می‌‌کنم که بزرگ نشود ولی برایش احترام زیادی قائلم.»
متن کامل گفتگوی آقای یکتا با روزنامه “رسالت” را می‌توانید در اینجا بخوانید.