lördag 29 augusti 2015

محکومیت یک نفر در ویرجینیا به جرم 'کمک به رضا نیکنژاد برای پیوستن به داعش'

محکومیت یک نفر در ویرجینیا به جرم 'کمک به رضا نیکنژاد برای پیوستن به داعش'

  • 28 اوت 2015 - 06 شهریور 1394
Image copyrightGetty
رسانه های آمریکایی روز جمعه گزارش داده اند که علی شکری امین، ۱۷ ساله ساکن ویرجینیا، از جمله به جرم کمک به دوستی به نام رضا نیکنژاد برای پیوستن به داعش در سوریه، ۱۱ سال و ۴ ماه حبس گرفته است.
به گزارش شبکه ان بی سی آمریکا، علی شکری امین که ساکن شهر مناسس در حومه واشنگتن دی سی، در ایالت ویرجینیا بود، جوانترین فردی است که به خاطر حمایت از داعش در آمریکا محکوم می شود.
براساس اسناد دادگاه آقای نیکنژاد متولد ایران است و آقای امین متولد سودان و هر دو آنها پس از مهاجرت در سنین کم به شهروندی آمریکا در آمده بودند.
هر دو آنها در دبیرستان اوزبورن پارک تحصیل می کردند.
آقای شکری امین در ماه ژوئن در دادگاه اذعان کرد که به طور مخفیانه یک حساب توییتری باز کرده بود تا چهار هزار عضو حساب را برای کمک به داعش ترغیب کند.
او سپس از طریق ایجاد تماس با حامیان داعش، برای انتقال آقای نیکنژاد به سوریه برای پیوستن به داعش کمک گرفت.
او گفت که دوستش رضا نیکنژاد را در ماه ژانویه به فرودگاه دالس، در حومه واشنگتن، برد.
تصور می شود که آقای نیکنژاد، ۱۸ ساله، اکنون در سوریه باشد. او در آمریکا با اتهامات تروریستی روبروست.
به گزارش واشنگتن پست آقای نیکنژاد به توطئه برای قتل یا وارد کردن جراحت به مردم در خارج و تبانی در ارائه کمک مادی به تروریست ها و گروه "دولت اسلامی" (داعش)‌ متهم است.
دادستان ها در دادگاه گفته اند که او مدت کوتاهی پس از ترک آمریکا به مادرش زنگ زد و گفت که "با کسانی خواهد جنگید که مسلمانان را سرکوب می کنند" و افزود که دیدار به قیامت.
دادستان ها خواستار ۱۵ سال حبس برای آقای شکری امین شده بودند. وکیل او با توجه به همکاری موکلش خواستار مجازاتی سبک تر - شش سال حبس - برای او شده بود. حداکثر مجازاتی که این فرد ۱۷ ساله می توانست بگیرد ۱۵ سال حبس بود.
آقای شکری امین خود در نامه ای به قاضی داعش را محکوم کرده بود. داعش (گروه پیکارجوی دولت اسلامی) از تابستان گذشته بخش های مهمی از عراق و سوریه را تحت کنترل خود در‌آورده است.
اما دادستان ها چنین استدلال کردند:‌ "رفتار متهم در تماس های اینترنتی و شخصی کاملا مصمم و حساب شده و به دور از سادگی بود و او ارائه کمک به داعش، گروهی که به خوبی می دانست مشغول چه اعمال خشن و تروریستی است، را حساب کرده بود."
دادستان ها ادعا کردند که آقای امین "تنها و مهم ترین عامل در رادیکالیزه شدن نیکنژاد و آرزوی او برای جنگ و مرگ برای داعش بود."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar