måndag 31 augusti 2015

جهانگیری: پرونده بابک زنجانی فساد قرن است

جهانگیری: پرونده بابک زنجانی فساد قرن است

معاون اول رئیس جمهوری گفته اگر کسی فردی را معرفی کرد که یک دلار از بابک زنجانی بیشتر پول برده، من از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم. بابک زنجانی نیز نامه‌ای به نمایندگان مجلس نوشته و گفته به عملکرد خودش افتخار می‌کند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیأت دولت از عملکرد دولت روحانی در مبارزه با فساد دفاع و تاکید کرد که دولت در مبارزه با مفاسد اقتصادی جدی است.
به گزارش سایت انتخاب، وی درباره عملکرد خودش هم گفت که در مبارزه با فساد جدی است و کمترین تردیدی در این راه به خود راه نداده است.
این سخنان در پی اعلام شکایت احمدی‌نژاد از اسحاق جهانگیری بیان می‌شود. ماه گذشته سیدعادل حیدری، وکیل احمدی نژاد اعلام کرد که رئیس جمهور پیشین ایران از اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور به قوه قضائیه شکایت کرده است. به گفته وی جهانگیری در سال‌های گذشته "با هدف تخریب باورهای مردم و تشویش در اذهان عمومی، اقدام به طرح اتهامات بی اساس علیه دولت قبل کرده است".
اسحاق جهانگیری فساد دولتی را به "موریانه‌ای" تشبیه کرد که به جان کشور افتاده و گفت همه باید همت کنند تا این راه متوقف شود.
معاون اول رئیس جمهوری پرونده بابک زنجانی را بزرگترین فساد دانست که به اعتقاد او هیچ مشابهی ندارد. وی آن را "فساد قرن" نامید و گفت: «اگر کسی پیدا شد فردی را معرفی کرد، حتی در دنیا که یک دلار از بابک زنجانی بیشتر پول برده، من از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم.»
جهانگیری تصریح کرد که یکی از موضوعات شکایت احمدی‌نژاد از او همین پرونده بابک زنجانی است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar