söndag 30 augusti 2015

بحران پناهجویان؛ سه کودک سوری از بیمارستانی در اتریش ناپدید شدند

بحران پناهجویان؛ سه کودک سوری از بیمارستانی در اتریش ناپدید شدند

  • 2 ساعت پیش
Image copyrightEPA
Image captionمرکز نگهدای پناهجویان در نیکلشدورف اتریش
پلیس اتریش می‌گوید که سه کودک سوری و خانواده‌های آنها که پیشتر از داخل یک خودروی حامل ۲۶ مهاجر نجات داده شده‌ بودند، از بیمارستانی که در آن تحت درمان بودند ناپدید شده‌اند.
این کودکان، شامل دو دختر و یک پسر، بین یک تا پنج سال، روز جمعه به دلیل کم‌آبی شدید بدن در بیمارستانی در شهر کوچک "برانائو ام این" در مرز آلمان ب ستری شده بودند.
پلیس می‌گوید آنها که در زمان انتقال به بیمارستان وضع وخیمی داشتند و تقربیا بی‌هوش بودند، زمانی در روز شنبه از بیمارستان خارج شده‌اند.
این مهاجران که عمدتا از سوریه، افغانستان و بنگلادش بودند، از منطقه بالکان و از راه مجارستان و سپس آلمان وارد اتریش شده بودند.

دستگیری تازه در ارتباط با مرگ مهاجران

Image copyrightepa
Image captionهفته گذشته جسد بیش از هفتاد 'مهاجر' در کامیونی در خاک اتریش پیدا شد
این در حالی است که یک روز قبل از پیدا شدن آنها، جسد ۷۱ نفر که گفته می‌شود آنها هم مهاجر بوده‌اند در کامیونی رها شده در اتریش کشف شد.
امروز یکشنبه، ۳۰ اوت، پلیس مجارستان اعلام کرد که پنجمین دستگیری خود را در ارتباط با مرگ این افراد انجام داده است.
این مظنون چهارمین شهروند بلغارستان است که در ارتباط با این پرونده دستگیر می‌شود. یک تبعه افغانستان هم در این ارتباط بازداشت شده است.
مقام‌های مسئول می‌گویند که ۵۰ مرد، هشت زن و چهار کودکی که بیشترشان سوری بودند، احتمالا دو روز قبل از پیدا شدن اجسادشان، به دلیل نرسیدن هوا و خفگی جان خود را از دست داده‌اند.
برآورد می‌شود که طی ماه گذشته میلادی بیش از ۱۰۰ هزار مهاجر و پناهجو از مرزهای اتحادیه اروپا عبور کرده‌اند.
در همین حال امروز، یکشنبه آلمان، فرانسه و بریتانیا خواهان برگزاری نشست اضطراری وزرای کشور و دادگستری برای "یافتن راه‌حل‌های واقعی" شده‌اند.
این درخواست بعد از آن مطرح شد که لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه از کشورهای اروپای شرقی به دلیل شیوه برخورد با این بحران انتقاد کرد.

مطالب مرتبط

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar