tisdag 10 mars 2015

خودداری پروفسور آلمانی از پذیرش دانشجوی مرد هندی به دلیل 'مشکل تجاوز' در هند

خودداری پروفسور آلمانی از پذیرش دانشجوی مرد هندی به دلیل 'مشکل تجاوز' در هند

  • 10 مارس 2015 - 19 اسفند 1393
دانشگاه لایپزیگ
یک پروفسور آلمانی که به دلیل رواج گسترده موارد تجاوز در هند از پذیرفتن یک دانشجوی مرد هندی در آزمایشگاهش خودداری کرده بود، عذرخواهی کرده است.
پروفسور آنت بک‌سیکینگر استاد موسسه بیوشیمی دانشگاه لایپزیگ در پاسخ به درخواست این دانشجو برای کارآموزی در آزمایشگاه تحت سرپرستی او نوشت: "متاسفانه من هیچ دانشجوی مرد هندی را برای کارآموزی نمی پذیرم. ما درباره مشکل تجاوز در هند زیاد می‌شنویم که من نمی‌توانم از آن دفاع کنم. در گروهی که با من کار می کنند، من دوستان خانم زیادی دارم بنابراین به نظر من چنین رویکردی قابل دفاع نیست."
او در ای‌میلی دیگری به این دانشجوی هندی، به اخبار تجاوز دسته جمعی و ربودن گردشگران از سوی مردان هندی اشاره کرده و نوشته بود این اخبار، نگاه مردان هندی به زنان را نشان می‌دهد: "بسیاری از پروفسورهای خانم در آلمان تصمیم گرفته‌اند به این دلایل، دیگر دانشجوی مرد هندی نپذیرند و در حال حاضر دیگر انجمن های زنان در اروپا هم دارند به این حرکت می‌پیوندند. البته ما نمی‌توانیم بر جامعه هند تاثیر بگذاریم اما می توانیم اینجا در اروپا، عواقب آن را نشان دهیم."
انتشار این ای‌میل در اینترنت توجه بسیاری را جلب کرد.بسیاری نیز از محتوای ای‌میل شگفت‌زده شدند و از این رو آن را جعلی دانستند.
موسسه بیوشیمی دانشگاه لایپزیگ
پروفسور بک‌سیکینگر در درباره صحت ای‌میل چنین نوشت: "من برای هر نوع سوء تفاهمی که ممکن است ایجاد شود عذرخواهی می‌کنم."
"البته من هیچ ضدیتی با مردان هندی ندارم و در گذشته دانشجویان هندی زیادی را پذیرفته‌ام."
"اما در حال حاضر ظرفیت آزمایشگاهم پر است و نمی دانم دانشجوی دیگری را بپذیرم. این باعث بحث ناخوشایندی با یک دانشجوی هندی هم شده است."
پروفسور بک‌سیکینگر پذیرفت تعمیم این مشکل در هند به تمام افراد کار درستی نیست اما تاکید کرد که نمی‌تواند باور کند جامعه هند نتوانسته این مشکل را حل کند.
سفیر آلمان در هند، میشل اشتاینر در نامه‌ای به این پروفسور که در سایت سفارت آلمان در هند منتشر شده به این پروفسور واکنش نشان داد و نوشت: "به شما پیشنهاد می کنم که درباره تنوع و پویایی و جذابیت هند و مردم آزاده و مهمان نواز آن بیشتر یاد بگیرید تا بتوانید این تصور ساده انگارانه را تصحیح کنید که به نظر من برای یک پروفسور و آموزگار مناسب نیست."
دانشگاه لایپزیگ که در سال ۱۴۰۹ تاسیس شده یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آلمان است و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هم در این دانشگاه تحصیل کرده است.

مطالب بیشتر از جهان

گر ا

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar