lördag 14 mars 2015

مطهری: امام جمعه شیراز متهم پرونده حمله موتورسواران است

مطهری: امام جمعه شیراز متهم پرونده حمله موتورسواران است

  • 14 مارس 2015 - 23 اسفند 1393
آقای مطهری نامه‌ای سرگشاده به امام جمعه شیراز نوشته است
علی مطهری، نماینده مجلس ایران، در نامه‌ای به اسدالله ایمانی، امام جمعه شیراز، گفته است که با توجه به حمایتش از مهاجمان باید به عنوان متهم با او برخورد شود.
آقای ایمانی دیروز در نماز جمعه شیراز راجع به حمله به آقای مطهری گفت: "اگر کسی حریم ولایت و خبرگان و فتنه را شکست باید انتظار داشته باشد که دیگران حریم او را نشکنند؟ اگر باد را کاشتید طوفان را درو می کنید."
آقای مطهری به امام جمعه شیراز گفته است: " با این دو جمله از ضاربان اینجانب حمایت و کار آنها را تایید کرده‌اید. خوشحالم که نقش خود در این حادثه را آشکار نمودید. هیات تحقیق وزارت کشور باید به شما به عنوان متهم بپردازد."
روز دوشنبه (۱۸ اسفند) عده‌ای موتورسوار به علی مطهری که برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر رفته بود حمله کردند. علی مطهری به یک کلانتری منتقل شد که مهاجمان آن جا را محاصره کردند و سرانجام آقای مطهری بدون سخنرانی به تهران بازگشت.
علی مطهری ضمن متهم کردن امام جمعه شیراز گفته است: "امیدوارم متهم دیگر نیز که موتورهای سنگین و گاز فلفل در اختیار آن فرومایگان قرار داده بود مانند شما اقرار و اعتراف کند."
آقای مطهری خطاب به امام جمعه شیراز نوشته است: "از نظر شما هرکس که بخواهد نظری مخالف نظر شما ابراز کند باید از ورود او به شهر شیراز جلوگیری کرد حتی به قیمت مضروب شدن و از دست رفتن جانش."
"اگر مایل به زورآزمایی اجتماعی هستید مخالفان این داعشی‌های وطنی را نیز آزاد بگذارید تا ببینید چه بر سر این اراذل می‌آورند."
به ماشینی که آقای مطهری سوار آن بود حمله شد
او از اظهاراتش درباره خبرگان و رهبر دفاع کرده و گفته است که برگزاری جلسه در دانشگاه ربطی به امام جمعه شهر ندارد.
حمله هفته گذشته به علی مطهری باعث شده استاندار فارس به تهران احضار شود. وزیر کشور نیز وعده داده که با مهاجمان "قاطعانه" برخورد می‌شود.
آقای مطهری پیش از این گفته بود که حمله شیراز نتیجه "بده بستان" حسن روحانی بر سر وزارت کشور بوده است.
او در نامه خود به امام جمعه شیراز نوشته است: "اجازه نخواهم داد فضای خفقان بر کشور حاکم شود و در راه آرمان بزرگ انقلاب اسلامی یعنی آزادی تفکر و آزادی بیان تا پای جان ایستاده‌ام."
اسدالله ایمانی، امام جمعه شیراز

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar