Mehran-Modiri-Markaz-Hashiye
تقاطع:‌ سریال طنز “مرکز حاشیه” به کارگردانی مهران مدیری که قرار است از هفته‌ی دوم تعطیلات نوروزی پخش آن از شبکه سه تلویزیون دولتی ایران آغاز شود، به “بازبینی” و “اما و اگر” افتاده است.
روزنامه‌ی “جام‌جم” متعلق به سازمان صداوسیما که این خبر را در شماره‌ی ویژه‌ی نوروزی خود منتشر کرده، توضیح بیشتری در این خصوص نداده است.
پیش‌تر حسن قاضی‌زاده هاشمی، “وزیر بهداشت، درمان، و آموزش پزشکی” در دولت حسن روحانی با نگارش نامه‌‌ای سرگشاده به رییس “سازمان صداوسیما” نسبت به تبعات پخش سریال تازه‌ی مهران مدیری از تلویزیون دولتی ایران ابراز نگرانی کرده و نوشته بود که “نگرانی عمده”اش این است که «تصویر کلی حاصل از این سریال از بیمارستان، پزشک، پرستار و سایر اجزای نظام سلامت در ذهن مخاطب، نمایی غیرقابل اعتماد، ناامیدکننده و آکنده با انواع ناهنجاری‌ها و فسادها باشد».
او در این نامه که نسخه‌ای از آن روز یکشنبه (۲۴ اسفند-۱۵ مارچ) در خبرگزاری “ایسنا” منتشر شد، با اشاره به جلسات متعدد برگزارشده میان خود و دیگر مدیران وزارت بهداشت با مدیران صداوسیما و عوامل تهیه‌ی سریال “مرکز حاشیه”، تلویحا، خواسته‌ی این وزارت‌خانه را عدم پخش این سریال عنوان کرده و افزوده بود: «متأسفانه علی‌رغم جلسات فوق مطلع شدیم که پخش این برنامه طنز از سال آینده شروع خواهد شد.»
در پاسخ به این نامه‌ی آقای هاشمی، علی‌اصغر پورمحمدی، “معاون سیما” سازمان “صداوسیما” خطاب به وی نوشت که در این مجموعه‌ی طنز، «مسایل جدی صنفی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران مورد توجه بوده و از هرگونه تحقیر و طعن بر اساس وظایف ذاتی رسانه پرهیز شده است».
“مرکز حاشیه” که بازگشت دوباره مدیری به تلویزیون بعد از چند سال غیبت به حساب می‌آید، پیش‌تر قرار بود با عنوان “اتاق عمل” پخش شود که برای جلوگیری از حساسیت‌های احتمالی نام آن به “مرکز حاشیه” تغییر پیدا کرد.
در این مجموعه‌ی نود قسمتی، علاوه بر مدیری، بازیگرانی چون سیامک انصاری، فلامک جنیدی، جواد رضویان، نصرالله رادش، رامین ناصرنصیر، سحر ولدبیگی، محمدرضا هدایتی، ساعد هدایتی به ایفای نقش می‌پردازند.