söndag 1 mars 2015

راه‌اندازی خطوط پروازی مستقیم بین تهران و صنعا

راه‌اندازی خطوط پروازی مستقیم بین تهران و صنعا

  • 2 ساعت پیش
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک مقام آگاه ایرانی گفته است که خطوط پروازی مستقیم بین تهران و صنعا، پایتخت یمن، راه‌اندازی می شود.
به گفته این مقام ایرانی، "بنا شده است با حداکثر ۱۴ پرواز در هفته شاهد پروازهای مستقیم میان دو کشور باشیم."
بر اساس این گزارش، اولین پرواز میان دو کشور که حامل محموله کمک‌های دارویی و انسان‌دوستانه ایران به یمن است، امروز (یکشنبه) به صنعا پرواز کرد.
تاکنون میان ایران و یمن پرواز مستقیم وجود نداشته است.
بر اساس گزارش ایسنا، اداره کل هواپیمایی و هواشناسی یمن و سازمان هواپیمایی کشوری ایران یادداشت تفاهمی را در زمینه حمل و نقل هوایی امضا کردند که به موجب آن شرکت‌های هواپیمایی یمن و شرکت هواپیمایی ماهان‌ ایران می‌توانند پروازهای مستقیم بین دو کشور برقرار کنند.
در همین حال، خبرگزاری فارس گفته است که گروههای هم‌پیمان عربستان سعودی به محوریت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور پیشین یمن، در شهر عدن گرد هم آمده‌اند تا جبهه منسجمی علیه حوثی ها تشکیل دهند.
دولتهای عربستان سعودی، ‌امارات متحده عربی، کویت، بحرین و قطر که مدتی پیش سفارتخانه های خود را در صنعا بسته بودند، اینک نمایندگی های سیاسی خود را در عدن دایر کرده اند.
گروههای شیعه حوثی‌ که عمدتا در شمال یمن حضور دارند و خود را انصارالله معرفی می کنند، در اواخر سپتامبر سال گذشته وارد صنعا شدند.
از ماه ژانویه که رئیس جمهور از قدرت کناره‌گیری کرد، گروههای شیعه امور پایتخت را در دست گرفته‌اند.
آنها پارلمان یمن را منحل کردند و در بیانیه‌ای از تشکیل "کمیته عالی انقلاب" خبر دادند و محمد علی الحوثی را رهبر آن کمیته معرفی کردند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar