tisdag 3 mars 2015

۲۴ دیپلمات افغان بازنشسته شدند

۲۴ دیپلمات افغان بازنشسته شدند

  • 1 ساعت پیش
سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید این دیپلمات‌ها به سن بازنشستگی رسیده بودند.
وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که ۲۴ دیپلمات این کشور را بازنشسته کرده است.
احمد شکیب مستغنی، سخنگوی این وزارت، امروز سه شنبه ۱۲ حوت/اسفند در یک نشست خبری در کابل گفت که ۱۱ تن از سفیران این کشور نیز در جمع این دیپلمات‌ها هستند.
او گفت که در قانون کار افغانستان، چهل سال خدمت دولتی یا تکمیل سن ۶۵ سالگی معیار بازنشستگی است و این اقدام وزارت امور خارجه بر اساس همین قانون صورت گرفته است.
آقای مستغنی افزود که این افراد به صورت رسمی سال گذشته به شرایط بازنشستگی رسیده بودند اما دوره کاری آنها به فرمان رئیس جمهوری پیشین یک سال تمدید شده بود که این مدت در آغاز سال ۱۳۹۴ خورشیدی به پایان می‌رسد.
سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گزارش شماری از رسانه‌ها مبنی بر برکناری این افراد را رد کرد.
بر اساس معلومات بخش مطبوعاتی وزارت خارجه، عزیزالله کرزی، سفیر افغانستان در روسیه، محمد قاسم فاضلی، سفیر افغانستان در یونسکو، ضیاالدین مجددی، سفیر افغانستان در جمهوری چک، غلام سخی غیرت، سفیر افغانستان در اندونزی، نجیبالله مجددی، سفیر افغانستان در امارات متحده عربی، سید احمد امرخیل، سفیر افغانستان در عربستان سعودی، محمد داوودیار، سفیر افغانستان در بریتانیا، شام لال پتهی چا، سفیر افغانستان در کانادا، اسدالله عمر، سفیر افغانستان در فرانسه، ضیاالدین نظام، سفیر افغانستان در ایتالیا و ننگیالی طرزی، سفیر افغانستان در سویس، سفیرانی هستند که حکم بازنشستگی آنها صادر شده است.
سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت که تاکنون افراد جدیدی به جای این دیپلمات‌ها انتخاب نشده‌اند.
روز گذشته محمد داود یار، سفیر افغانستان در بریتانیا نیز در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی خبر بازنشسته شدن خود و تعدادی دیگر از سفیران افغانستان را تایید کرده بود.
به تازگی گزارش‌هایی در مورد انتصاب نزدیکان مقامات عالی‌رتبه افغانستان در سفارت‌خانه‌های این کشور در رسانه‌های محلی منتشر شده بود.
آقای مستغنی در مورد این گزارش‌ها گفت که وزارت امور خارجه افغانستان بیش از ۱۴۰۰ نفر در مرکز، ولایات و کشورهای خارجی کارمند دارد و در این میان عده‌ای نیز از نزدیکان مقام‌های عالی‌رتبه هستند.
اما به گفته وی، هیچ قانونی وجود ندارد که مانع از استخدام نزدیکان مقامات در ادارات دولتی شود و استخدام این افراد "کاملا بر اساس نیاز و قانون" صورت گرفته است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar