Perspolis-Naft-MasjedSoleiman
تقاطع: فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی در حال بررسی موضوع سر باز زدن بازیکنان تیم پرسپولیس از انداختن “چفیه” پیش از بازی این تیم با “نفت مسجدسلیمان” در روز پنج‌شنبه هفته گذشته (۲۱ اسفند-۱۲ مارچ) است.
آن‌گونه که خبرگزاری “فارس” متعلق به سپاه پاسداران نوشته، قرار بوده پیش از این دیدار، «کاپیتان‌های دو تیم “وصیت‌نامه شهدا” را بخوانند و هم‌چنین بازیکنان با چفیه وارد میدان شوند اما محمد نوری، کاپیتان پرسپولیس از خواندن “وصیت‌نامه شهید” سر باز زد و بازیکنان این تیم هم با چفیه وارد زمین نشدند».
علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی هم در واکنش به این گزارش گفته که به “مجید مشایخی”، “رییس بسیج ورزش کشور” ماموریت داده تا این موضوع را پیگیری کند تا اگر اقدام بازیکنان پرسپولیس از روی “عمد” صورت گرفته باشد، «کمیته انضباطی شدیداً با این موضوع برخورد کند».
این در حالی است که بازیکنان باشگاه پرسپولیس، روز یکشنبه (۲۴ اسفند) با انتشار بیانیه‌ای امتناع خود از انداختن “چفیه” را رد کرده و گفته‌اند که به دلیل “جو نامناسب” ورزشگاه و “برخی شعار”های طرفداران تیم حریف علیه خود، «به حدی عصبی و ناراحت» بودند که “تمرکز لازم” را نداشتند و از برنامه‌ها و مراسم‌های قبل از بازی نیز “مطلع” نبودند.
آن‌ها در این بیانیه که در وب‌سایت باشگاه پرسپولیس منتشر شده نوشته‌اند که خود را «مدیون جانفشانی شهدا» و «از خود گذشتگی رزمندگان و جانبازان» می‌دانند و «به همین راحتی جانفشانی‌های آن‌ها را فراموش نمی‌کنند».
پیش‌تر نیز حمید درخشان و محمود خوردبین، سرمربی و سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس در مصاحبه‌های جداگانه، دلیل نینداختن چفیه از سوی بازیکنان این تیم را توهین‌های تماشاگران به خانواده‌های‌شان عنوان کرده بودند.
این در حالی است که سوشا مکانی، دروازه‌بان پرسپولیس با بیان این‌که در جریان موضوع چفیه‌ها نبوده، به “خبرگزاری فوتبال ایران” گفت: «هیچ‌کس نمی‌تواند تیم ما را مجبور به انجام کاری کند و اگر هم اتفاقی قبل از بازی رخ داده فقط برای بر هم زدن تمرکز تیم ما بوده است.»