tisdag 3 mars 2015

هاشمی رفسنجانی: دلواپسان امروز با نتانیاهو همزبان شده‌اند

هاشمی رفسنجانی: دلواپسان امروز با نتانیاهو همزبان شده‌اند

  • 4 ساعت پیش
اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران، منتقدان داخلی مذاکرات اتمی را "همزبان" نخست وزیر اسرائیل توصیف کرد و گفت: "نتانیاهو آنجا اوباما را تهدید می کند و اینجا هم دلواپسان می گویند که ما اسرار را می گوییم. البته ما نمی دانیم این چه سری است."
همزمان روزنامه کیهان تیتر اصلی خود را به گزارشی تحت عنوان "ماموریت نتانیاهو: حمایت از توافق ژنو در پوشش مخالفت" اختصاص داده که مذاکرات هسته ای را، در جهت تامین منافع اسرائیل معرفی می کند.
بنیامین نتانیاهو به واشنگتن سفر کرده و قرار است امروز سه شنبه ۳ مارس (۱۲ اسفند)، در کنگره این کشور در مخالفت با توافق احتمالی اتمی با ایران سخنرانی کند.
مقام های دولت آمریکا، در آستانه سخنرانی آقای نتانیاهو، به وی در مورد هر گونه اقدام به انتشار اطلاعات محرمانه راجع به مذاکرات هسته ای هشدار داده اند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای رفسنجانی در بخش دیگری از اظهارات امروز خود در "همایش ملی الگوی توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای" گفته: "مهم‌ترین پروژه دولت حل مشکلات خارجی است".
صفحه یک کیهان سه شنبه ۱۲ اسفند
وی تاکید کرده که تیم مذاکره کننده "بارها از سوی رهبری مورد حمایت قرار گرفته" و "با برنامه رهبری کارها را انجام می‌دهد".
در اظهار نظری همزمان، به نوشته ایرنا علی اکبر ناطق نوری رئیس بازرسی دفتر آیت الله خامنه ای، در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی گفته است: "شخص رهبری مدیریت مذاکرات را برعهده گرفته اند."
آقای ناطق نوری افزوده است: "به طور یقین اگر اجازه معظم له در این کار نبود کسی حق ورود به موضوع مذاکره را نداشت، هرچند رهبری فرموده اند که زیاد به مذاکرات خوش بین نیستند."
تاکید علی اکبر ناطق نوری و اکبر هاشمی رفسنجانی بر حمایت آیت الله خامنه ای از مذاکره کنندگان هسته ای، در شرایطی صورت گرفته که اصولگرایان منتقد مذاکرات، که به "دلواپسان" شهرت یافته اند، می گویند که رهبر ایران از روند این گفتگوها ناراضی است.
وزیران خارجه ایران و آمریکا، امروز مذاکرات هسته‌ای خود را در مونترو در سوئیس از سر گرفته‌اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar