tisdag 3 mars 2015

انتقال شش زندانی کُرد سنی ایران برای اجرای حکم اعدام

انتقال شش زندانی کُرد سنی ایران برای اجرای حکم اعدام

  • 1 ساعت پیش
بنا بر گزارش های رسیده از ایران، امروز صبح شش زندانی کرد سنی مذهب، برای اجرای حکم اعدام به بخش قرنطینه زندان رجایی شهر کرج انتقال یافته اند.
این شش زندانی که حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، صدیق محمدی و هادی حسینی نام دارند، به اتهامات امنیتی دستگیر و سپس به اعدام محکوم شده اند.
حبیب الله احمدی، پدر حامد احمدی، در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت که مطلع شده ماموران امروز سه شنبه ۱۲ اسفند پسر او را در ساعت ۹ صبح از سلول خود خارج کرده اند. آقای احمدی، که در هنگام مصاحبه در مسیر سنندج به کرج بود، گفت که امروز صبح شخصی از "مددکاری" زندان با منزل این زندانی در سنندج تماس گرفته و از اعضای خانواده احمدی خواسته است که در ساعت ۴ بعد از ظهر، برای آخرین ملاقات با او در در زندان رجایی شهر کرج باشند.
عثمان ملایی برادر کمال ملایی نیز به بی‌بی‌سی گفت که حدود ساعت ۱۰ صبح از زندان رجایی شهر با خانواده این زندانی تماس گرفته شده تا قبل از ساعت ۴ بعد از ظهر، خود را برای آخرین ملاقات به زندان برسانند. وی که در حال سفر از سنندج برای انجام ملاقات بود، ابراز نگرانی کرد که خانواده کمال ملایی، امکان رسیدن به رجایی شهر کرج در مهلت مقرر شده توسط مسئولان زندان را نداشته باشد.
حامد احمدی، کمال ملایی و جهانگیر و جمشید دهقانی، به دست داشتن در قتل ماموستا ملا محمد شیخ الاسلام، نماینده سابق کردستان در مجلس خبرگان رهبری متهم شده اند.
پیش از این، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای در ارتباط با آنها تاکید کرده بود: "این زندانیان مدعی هستند که تاریخ دستگیری آنها دو ماه پیش از ترور شیخ‌الاسلام بوده و دلیل انتصاب این اتهامات به آنها تنها به دلیل تبلیغات مذهبی و فعالیت‌های مسالمت‌آمیز آنهاست."
دو زندانی دیگری که امروز به بخش قرنطینه رجایی شهر منتقل شده اند، صدیق محمدی و هادی حسینی هستند که در خرداد ۱۳۸۸ دستگیر شده و سپس به اتهام ارتباط با "گروه‌های سلفی" حکم اعدام دریافت کرده اند.
مشخص نیست که این دو نفر، مشخصا به اتهام ارتباط با چه گروه هایی محکوم به اعدام شده اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar