lördag 28 juli 2018

ورود به کانادا دیگر ضامن پذیرفته شدن درخواست پناهندگی نیست

ورود به کانادا دیگر ضامن پذیرفته شدن درخواست پناهندگی نیست

ورود پناهجویان غیرقانونی از کنترل دولت کانادا خارج شده و مشکلات جدی را برای مقامات کبک و انتاریو، بخصوص شهرداری تورنتو ایجاد کرده است.
به گزارش «محبت نیوز» وزیر امنیت عمومی در دولت لیبرال با اتخاذ سیاست های ناشیانه، بحرانی به نام ورود غیرقانونی پناهجویان به کانادا را ایجاد کرده است، برای جبران اشتباه خود اقداماتی را در نظر گرفته است. از جمله تلاش برای اصلاح این برداشت غلط که ورود به کانادا از مرز زمینی با آمریکا، به معنای پذیرفته شدن حتمی تقاضای پناهندگی است.
به نوشته مجله ایران جوان، گودل در عین حال تاکید کرد که مراحل بررسی تقاضای پناهجویان صرفنظر از شیوه ورود به کشور، به صورت عادلانه و بر اساس قانون طی خواهد شد. دولت فدرال که به دلیل هجوم بی رویه پناهجویان از مبادی مرزی غیر رسمی به کشور با انتقادات گسترده روبرو شده، همواره تاکید کرده است که این پناهجویان از امتیاز ویژه برخوردار نیستند. اما واقعیت این است که ورود پناهجویان غیرقانونی از کنترل خارج شده و مشکلات جدی را برای مقامات کبک و انتاریو، بخصوص شهرداری تورنتو ایجاد کرده است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی RCMP، پلیس فدرال طی ماه جون ۲۰۱۸، یک هزار و ۲۶۳ پناهجویی که به صورت غیرقانونی از مرز زمینی وارد کشور شدند را بازداشت کرده است.
میشل رمپل، نماینده مجلس فدرال از حزب محافظه کار و منتقد وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا از دولت لیبرال خواست که تدابیر بهتری برای مواجهه با پناهجویان غیرقانونی بیندیشد.
جاستین ترودو، در واکنش به موج انتقادات، وزارتخانه جدیدی را تحت عنوان Border Security and Organized Crime Reduction تشکیل داده و بیل بلر (فرمانده سابق پلیس تورنتو) را در صدر آن گمارد.
رمپل، با انتقاد از اقدامات ترودو، جابجایی مهره ها در کابینه فدرال را حرکتی نمایشی و بی فایده دانست و انتصاب بیل بلر بر صدر وزارتخانه جدید را شیوه ای تبلیغاتی برای فریب افکار عمومی و همچنین تشدید بوروکراسی دولتی توصیف کرد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar