onsdag 11 juli 2018

دولت کره جنوبی دومین گروه از پناهجویان را پذیرفت

دولت کره جنوبی دومین گروه از پناهجویان را پذیرفت

بر اساس این گزارش، این پناهجویان تا پایان سال جاری به کره جنوبی منتقل خواهند شد.
page
به گزارش«محبت نیوز»کره جنوبی اعلام کرد که در راستای برنامه های سازمان ملل متحد قصد دارد که برای دومین بار گروهی از پناهجویان مستقر در اردوگاهای خارجی را بپذیرد.
وزارت دادگستری کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد که به ۳۰ پناهجو که در اردوگاه پناهجویان در تایلند حضور دارند، پناهندگی دائم می دهد.
بر اساس این گزارش، این پناهجویان تا پایان سال جاری به کره جنوبی منتقل خواهند شد.
همچنین از میان کسانی که از سایر نقاط جهان درخواست پناهندگی به کره جنوبی را داده اند بیش از ۷۰۰ نفر از سوریه هستند که کشورشان از سال ۲۰۱۱ درگیر جنگ ناخواسته شده است. با این حال وزارت دادگستری کره جنوبی خاطرنشان کرده است که درخواست های بیشتری برای پناهندگی از خاورمیانه دریافت شده و دولت هم برای قبول پناهجویان تحت فشار قرار گرفته است.
از میان این افراد نزدیک به ۵۷۰ نفر از اتباع سوریه توانسته اند در کره جنوبی پناهندگی بگیرند که بر اساس قانون این کشور، حق کار دارند اما مزایایی به آنها تعلق نمی گیرد.
گروه های مدنی در کره جنوبی از شرایطی که دولت برای پناهجویان مهیا کرده راضی نبوده و می گویند: «بسیاری از مراکز فعال در کشور حاضر به ارائه کار و کمک به پناهندگان نیستند و لازم است دولت برای تسهیل در امور پناهندگان اقدامات جدی تری انجام دهد.»
نخستین بار، کره جنوبی ۲۲ پناهجوی میانماری که در اردوگاه های تایلند بودند را در ماه دسامبر گذشته پذیرش کرد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
FacebookTwitterBalatarin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar