lördag 14 juli 2018

تخصیص ۱۷ میلیون دلار ارز با نرخ ۳۹۰۰ تومان به مسافران مکه و مدینه

تخصیص ۱۷ میلیون دلار ارز با نرخ ۳۹۰۰ تومان به مسافران مکه و مدینه

با نزدیک شدن به ایام حج نماینده ویژه علی خامنه‌ای در سازمان حج و زیارت خواستار تامین دلار ارزان قیمت برای متقاضیان سفر به مکه شده است.
به گزارش «محبت نیوز» براساس اعلام سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی، ۸۵ هزار ایرانی برای مراسم حج به عربستان سعودی خواهند رفت.
محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی چندی پیش تخصیص ارز به نرخ دولتی به حجاج را «غیرقابل توجیه»دانسته و از مسئولان سازمان حج خواسته بود که به بانک مرکزی برای تامین دلار به نرخ ۳۹۰۰ تومان فشار نیاورند.
قاضی سیدعلی عسکر نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سازمان حج و زیارت اما تامین دلار به نرخ دولتی برای «زائران» را وظیفه دولت دانسته و از دولت خواسته است که «زودتر در این باره تصمیم بگیرد».
محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت سهمیه ارزی حجاج با نرخ ارز ۳۹۰۰ تومان را تنها ۲۰۰ دلار اعلام کرده است. با این حال نماینده رهبر جمهوری اسلامی در این سازمان خواستار افزایش سهمیه شده و گفته است که پیش از نوسانات ارزی بانک مرکزی و سازمان حج برای تامین ارز زائران توافق کرده بودند.
چنانچه همین مقدار ۲۰۰ دلار برای هر زائر را مبنا قرار دهیم، بانک مرکزی باید ۱۷ میلیون دلار ارز با نرخ ۳۹۰۰ تومان به مسافران مکه و مدینه تخصیص دهد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar