tisdag 31 juli 2018

مردم روسیه سالروز مسیحی شدن خود را در قالب مراسمی جشن گرفتند

مردم روسیه سالروز مسیحی شدن خود را در قالب مراسمی جشن گرفتند

مردم روسیه سالروز مسیحی شدن خود را در قالب مراسمی جشن گرفتند و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور نیز با شرکت در این مراسم مسیحی شدن روس ها را نقطه عطفی در تاریخ کشورشان خواند.
به گزارش «محبت نیوز» جشن های ۱۰۳۰ مین سالروز پذیرش مسیحیت در روسیه به عنوان دین رسمی این کشور روز شنبه ششم مرداد در مسکو برگزار شد.
به این مناسبت در میدان «سابورنایا» در محوطه کاخ کرملین، آیین مذهبی ویژه ای به رهبری کریل پاتریارک کلیسای ارتدوکس روس و پاتریارک فئودور دوم رهبر کلیسای اسکندریه و کل آفریقا برگزار شد.
در این آیین رهبران ۱۰ کلیسای ارتدوکس از کشورهای یونان و صربستان نیز شرکت داشتند.
در این آیین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و صدها نفر از ایمانداران کلیسای ارتدوکس روس شرکت داشتند که در پایان آن، راهپیمایی صلیبی تا تندیس ولادیمیر پادشاهی که روسیه را مسیحی کرد و در کنار کاخ کرملین قرار گرفته است، برگزار شد.
همزمان با مسکو آیین های مذهبی ۱۰۳۰ مین سالروز پذیرش مسیحیت ارتدوکس در کشور روسیه، در کی یف پایتخت اوکراین و نیز در برخی کشورهای همسایه روسیه ازجمله بلاروس که ارتدوکس هستند و از سوی رهبر کلیسای ارتدوکس روس مدیریت می شوند، برگزار شد.
کنیاز (پادشاه) ولادیمیر پادشاه کی یف که روسها وی را به مانند یکی از رسولان مسیح می خوانند، از سال ۹۷۸ تا ۱۰۱۵ میلادی حکومت کرد و در سال ۹۸۸ میلادی با هدایت روحانیون مسیحی یونانی به مسیحیت ارتدوکس گروید.
کنیاز (پادشاه) ولادیمیر سویاتسلاو (به اوکراینی ولدومیر سواتسلاو) در سال ۹۷۰ میلادی پادشاه نووگراد شد و سپس کی یف را تصرف کرد و خود را پادشاه کی یف خواند که مادر شهرهای روسی محسوب و نامیده می شد.
وی تا ۳۰ سالگی بت پرست بود و حتی تلاش کرد که در آیین بت پرستی اصلاحاتی صورت دهد تا تعداد بت پرستان روسیه بیشتر شود.
وی معبدی واحد برای بت ها ایجاد کرد که الهه هایی همچون استریسبوگ، سمارگ، داژدبوگ، خورس و موکوش را شامل می شد.
در روایات تاریخی آمده است: پادشاه روسها می خواست از این طریق و با تقویت بت پرستی، ملت روس را در محدوده حکومت خود منسجم کند اما متوجه شد که این اقدام امکانپذیر نیست و آیین بت پرستی منجر به پراکندگی و ایجاد تفرقه بین مردم می شود.
شبکه تلویزیونی روسی «میر۲۴» در گزارشی در این خصوص آورده است: بسیاری از مورخان بر این باورند که روسیه با پذیرفتن مسیحیت استقلال یافت و کنیاز ولادیمیر آگاهانه این مسیر را انتخاب کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar