tisdag 24 juli 2018

سخنرانی پاپ فرانسیس در رابطه با بحران پناهجویان

سخنرانی پاپ فرانسیس در رابطه با بحران پناهجویان

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه ۲۲ ژوئیه (۳۱ تیرماه) در رابطه با بحران پناهجویان برای هزاران نفری که در میدان سنت پیر واتیکان جمع شده بودند، سخنرانی کرد.
به گزارش «محبت نیوز» در جریان این سخنرانی پاپ فرانسیس اظهار داشت که از شنیدن خبر مرگ مهاجران و پناهجویان در دریا رنج می‌برد و از جامعه بین‌المللی خواست که برای جلوگیری از مرگ مهاجران و در راستای حفظ کرامت انسان‌ها به سرعت و با قاطعیت عمل کرده تا از مصائب مشابه جلوگیری کنند.
هفته گذشته امدادگران سازمان غیرانتفاعی «پرواکتیوا اوپن آرمز» خود را به بقایای یک قایق پناهجویان در نزدیکی سواحل لیبی رساند تا سه پناهجویی را که روی آن شناور بودند نجات دهد اما تنها یک زن نجات یافت و جسد یک زن و یک کودک ۴ ساله که ساعاتی پیش جان باخته بودند، از آب بیرون آورده شد.
پرواکتیوا اوپن آرمز مدعی است که گارد ساحلی لیبی برای نجات پناهجویان سوار بر قایق آمده بود اما پس از آنکه این سه تن از سوار شدن به کشتی امتناع کردند،‌ آنها را بر روی بقایای قایق‌ به حال خود رها کرد. امدادگران زن نجات یافته را برای رسیدگی و درمان به اسپانیا منتقل کردند.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی کمیسیون اروپا، اسپانیا رکورددار رد تقاضای ورود پناهجویان به اروپا در سال ۲۰۱۷ می باشد.
در سال ۲۰۱۷، تقاضای بیش از ۴۳۹ هزار شهروند غیر اروپایی برای ورود به اتحادیه اروپا رد شده است که ۱۳ درصد بیشتر از آمار سال ۲۰۱۶ است که رقمی بالغ بر ۳۸۸ هزار تقاضا بوده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar