fredag 13 juli 2018

تخریب یک کلیسای تاریخی در ترکیه توسط جستجوگران گنج

تخریب یک کلیسای تاریخی در ترکیه توسط جستجوگران گنج

جویندگان گنج یک کلیسای تاریخی ارمنی در شرق ترکیه را مورد هجوم قرار داده و به طمع یافتن گنج صدمات جبران‌ناپذیری بدان وارد کرده و آن را با خطر ویرانی کامل رو به رو ساخته‌اند.
به گزارش «محبت نیوز» بی مسئولیتی و بی توجهی عمدی مقامات اسلامگرای دولت ترکیه نسبت به آثار تاریخی مسیحیان و بخصوص ارمنیان در این کشور بر کسی پوشیده نیست.
به نقل از آراکس، جویندگان گنج در این کشور یک کلیسای تاریخی ارمنی را در نزدیکی روستای “مزرا”، در ۱۳ کیلومتری شهر قارص، (کارس) شرق ترکیه را مورد هجوم قرار داده و به طمع یافتن گنج صدمات جبران‌ناپذیری بدان وارد کرده و آن را با خطر ویرانی کامل رو به رو ساخته‌اند.
اخبار رسیده حاکی از آن است که جویندگان گنج و آثار باستانی اقدام به حفاری در زیر پایه‌های اصلی این کلیسا کرده‌اند، و هر آن احتمال فرو ریختن آن می رود.
یادآور می شود که مقامات ترکیه ضمن برخورد منفعلانه با وقایع اینچنینی، با پخش این شایعه که در ابنیه تاریخی متعلق به ارمنیان در ارمنستان غربی گنج نهفته است در عمل مردم را تشویق به تخریب و ویران کردن این آثار با ارزش، فرهنگ و تمدن ارمنی می کنند.
حکام ترکیه بعد از نسل کشی ارمنیان و نابودی فیزیکی آنان در ارمنستان غربی( شرق ترکیه فعلی)، سرزمین ابا اجدادیشان، از دهه های متوالی سیاست نسل کشی فرهنگی آثار متعلق به آنان را نیز به مثابه سیاست دولتی برای محو هر گونه رد پای از آنان در پیش گرفته اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar