torsdag 19 juli 2018

رییس بیمارستان نوشهر: احتمالا آب آشامیدنی عامل مسمومیت ۱۰۰ نفر در شهر بوده 8 ساعت پیش همرسانی در فیسبوک همرسانی در Telegram همرسانی در توییتر همرسانی در ایمیل همرسانی حق نشر عکسIRNA Image caption اخیرا گزارش‌هایی از مسمومیت ناشی از نوشیدن آب در ایران منتشر شده است. در پی مسمومیت ۱۰۰ نفر در نوشهر، محمد سلطان تویه، رییس بیمارستان نوشهر در استان مازندران اعلام کرد که احتمالا آب آشامیدنی باعث این مسمومیت شده است. براساس گزارش خبرگزاری‌های ایران بیشترین تعداد مسمومان بین سنین ۲ تا ۱۴ سال هستند که با علایم اسهال و استفراغ به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند. بنابر گزارش‌ها، ماموران شبکه بهداشت و درمان نوشهر نیز برای بررسی و آزمایش آب آشامیدنی به منطقه اعزام شده‌اند. این نخستین بار نیست که گزارش‌هایی از مسمومیت ناشی از نوشیدن آب در ایران منتشر می‌شود. در هفته‌های اخیر با افزایش گرما، قطعی برق و آب برخی از مردم در جنوب ایران به دلیل نوشیدن آب مسموم و روانه بیمارستان شدند. بیش از ۵۰ نفر از اهالی شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه در استان خوزستان روز سه شنبه به دلیل مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند. شکرالله سلمان زاده، رییس مرکز بهداشت خوزستان که آمار مسمومان را اعلام کرده بود، گندزدایی نشدن آب آشامیدنی را دلیل مسمومیت این افراد عنوان کرد. رییس مرکز بهداشت خوزستان همچنین گفته بود که بیش از ۲۵ نفر از اهالی این شهر نیز به اسهال خونی مبتلا شده‌اند. درباره مشکل کم آبی بیشتر بخوانید: نماینده مجلس ایران درباره بحران آب: جامعه در معرض فروپاشی است معترضان به وضعیت آب در جنوب ایران جاده‌ای را بستند ادامه اعتراض‌ها در جنوب‌غربی ایران؛ 'تیراندازی در خرمشهر' اعتراضات ایران؛ تجمع مردم ماهشهر و اهواز در حمایت از مردم خرمشهر در همین حال مهرداد قنواتی، سرپرست معاونت بهره برداری شرکت آب خوزستان روز گذشته با تاکید بر اینکه آب شبکه توزیع در شهر رفیع هویزه سالم است، گفت که در روزهای اخیر نظارت‌ها بر روند کلرزنی و توزیع آب در شبکه این شهر بیشتر شده است. همچنین ایرج نظری، رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به مشکلات ایجاد شده در خصوص سلامت آب و مسمومیت اهالی برخی مناطق خوزستان گفت: "باید دراین شرایط دقت در کارها چند برابر شود، تا شاهد مشکلات تکراری مثل مسمومیت اهالی ابوالفارس، رامهرمز و رفیع نباشیم." گزارش‌های مسمومیت ناشی از آب در سال جاری نخستین بار از رامهرمز منتشر شد. بیش از ۲۰۰ نفر از مردم رامهرمز در اوایل خرداد در اثر مصرف آب ناسالم دچار مسمومیت شدند. به گفته شاهدان عینی مشکل مردم منطقه یا قطعی آب و روی آوردن مردم به آب‌های راکد و برکه‌ها به دلیل کم آبی یا عدم گندزدایی و کلر زدن آب لوله‌ها پس از وصل شدن شبکه سراسری است. در یک ماهه اخیر کمبود آب شرب در خرمشهر و دیگر شهرهای استان خوزستان باعث تجمعات اعتراضی شده که در مواردی به درگیری میان شهروندان معترض و نیروهای دولتی انجامید. موضوعات مرتبط بحران آب در ایرانآلودگی آب هابهداشت و درمانتغییرات آب و هوایی هم‌رسانی چگونه می‌توانید این مطلب را به دیگران برسانید ایمیل فیسبوک Messenger توییتر گوگل + بالاترین بالا

رییس بیمارستان نوشهر: احتمالا آب آشامیدنی عامل مسمومیت ۱۰۰ نفر در شهر بوده

بهداشتحق نشر عکسIRNA
Image captionاخیرا گزارش‌هایی از مسمومیت ناشی از نوشیدن آب در ایران منتشر شده است.
در پی مسمومیت ۱۰۰ نفر در نوشهر، محمد سلطان تویه، رییس بیمارستان نوشهر در استان مازندران اعلام کرد که احتمالا آب آشامیدنی باعث این مسمومیت شده است.
براساس گزارش خبرگزاری‌های ایران بیشترین تعداد مسمومان بین سنین ۲ تا ۱۴ سال هستند که با علایم اسهال و استفراغ به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.
بنابر گزارش‌ها، ماموران شبکه بهداشت و درمان نوشهر نیز برای بررسی و آزمایش آب آشامیدنی به منطقه اعزام شده‌اند.
این نخستین بار نیست که گزارش‌هایی از مسمومیت ناشی از نوشیدن آب در ایران منتشر می‌شود. در هفته‌های اخیر با افزایش گرما، قطعی برق و آب برخی از مردم در جنوب ایران به دلیل نوشیدن آب مسموم و روانه بیمارستان شدند.
بیش از ۵۰ نفر از اهالی شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه در استان خوزستان روز سه شنبه به دلیل مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.
شکرالله سلمان زاده، رییس مرکز بهداشت خوزستان که آمار مسمومان را اعلام کرده بود، گندزدایی نشدن آب آشامیدنی را دلیل مسمومیت این افراد عنوان کرد.
رییس مرکز بهداشت خوزستان همچنین گفته بود که بیش از ۲۵ نفر از اهالی این شهر نیز به اسهال خونی مبتلا شده‌اند.
درباره مشکل کم آبی بیشتر بخوانید:
در همین حال مهرداد قنواتی، سرپرست معاونت بهره برداری شرکت آب خوزستان روز گذشته با تاکید بر اینکه آب شبکه توزیع در شهر رفیع هویزه سالم است، گفت که در روزهای اخیر نظارت‌ها بر روند کلرزنی و توزیع آب در شبکه این شهر بیشتر شده است.
همچنین ایرج نظری، رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به مشکلات ایجاد شده در خصوص سلامت آب و مسمومیت اهالی برخی مناطق خوزستان گفت: "باید دراین شرایط دقت در کارها چند برابر شود، تا شاهد مشکلات تکراری مثل مسمومیت اهالی ابوالفارس، رامهرمز و رفیع نباشیم."
گزارش‌های مسمومیت ناشی از آب در سال جاری نخستین بار از رامهرمز منتشر شد. بیش از ۲۰۰ نفر از مردم رامهرمز در اوایل خرداد در اثر مصرف آب ناسالم دچار مسمومیت شدند.
به گفته شاهدان عینی مشکل مردم منطقه یا قطعی آب و روی آوردن مردم به آب‌های راکد و برکه‌ها به دلیل کم آبی یا عدم گندزدایی و کلر زدن آب لوله‌ها پس از وصل شدن شبکه سراسری است.
در یک ماهه اخیر کمبود آب شرب در خرمشهر و دیگر شهرهای استان خوزستان باعث تجمعات اعتراضی شده که در مواردی به درگیری میان شهروندان معترض و نیروهای دولتی انجامید.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar