onsdag 4 juli 2018

کفر گویی رئیس جمهور فیلیپین واکنش کلیسای این کشور را در پی داشت

کفر گویی رئیس جمهور فیلیپین واکنش کلیسای این کشور را در پی داشت

آرتورو باستز، اسقف کلیسای کاتولیک، رئیس جمهور را دیوانه توصیف کرد و از مردم فیلیپین خواست برای پایان دادن به کفرگویی و گرایش های دیکتاتوری دوترته دعا کنند.
رودریگو دوترته، رئیس جمهور جنجالی فیلیپین
به گزارش «محبت نیوز» رودریگو دوترته، رئیس جمهور جنجالی فیلیپین که از لعن و نفرین پاپ و رهبران جهان از جمله باراک اوباما (رئیس جمهور سابق آمریکا) ابایی ندارد، در سخنرانی جنجالی اخیرش در بزرگترین کشور کاتولیک آسیا، خداوند را «ابله» توصیف کرد!
به نوشته ایران جوان، سناتور آنتونیو تریلانس چهارم، از حزب مخالف دولت دوترته، رئیس جمهور را مردی شیطان صفت توصیف کرد که اظهاراتش با سیاست های فریبکارانه و بی رحمانه او کاملن مطابقت دارد. جالب اینکه حتی برخی از حامیان سیاسی دوترته، به او خرده گرفته اند.
آرتورو باستز، اسقف کلیسای کاتولیک، رئیس جمهور را دیوانه توصیف کرد و از مردم فیلیپین خواست برای پایان دادن به کفرگویی و گرایش های دیکتاتوری دوترته دعا کنند. باستز گفت: حمله دوترته به خداوند و کتاب مقدس ثابت می کند که او یک مجنون روانی، فردی ضد اجتماع و بیمار است که نبایستی به عنوان رئیس جمهور ملت متمدن و مسیحی مان انتخاب می شد.
دوترته ۷۳ ساله در سخنرانی که از تلویزیون پخش شد، داستان آفرینش انسان را زیر سوال برد و پرسید چرا خداوند آدم و حوا را خلق کرد و به آنها اجازه داد که به دام وسوسه بیفتند و پاکی شان را از دست بدهند. دوترته گفت: این خداوند ابله کیست؟ این حرامزاده واقعن احمق است!
سناتور پانفیلو لاکسون، از فرماندهان سابق اداره پلیس فیلیپین در واکنش به سخنان دوترته گفت: من غالبن از سیاست ها و تصمیمات رئیس جمهور حمایت می کردم، اما بعد از توهین او به خداوند، باید تجدید نظر کنم. امیدوارم خداوند او را ببخشد و جزای همه گناهانش را بدهد!
سخنگوی دوترته با دفاع از وی مدعی شد که رئیس جمهور حق اظهار نظر در مورد مذهب را دارد، زیرا در کودکی توسط یک کشیش مورد آزار جنسی قرار گرفت!
لازم به یادآوریست که دوترته، اوباما را به دلیل مخالفت اش با شیوه برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر در فیلیپین، به جهنم حواله داده بود!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar