torsdag 27 april 2017

اقامت دائم سوئد برای پناهجویانی که در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند

اقامت دائم سوئد برای پناهجویانی که در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند

حزب محیط زیست سوئد خواهان این است که پناهجویانی که در حال تحصیل هستند یا از خدمات اشتغالی استفاده می‌کنند، اقامت دائم بگیرند.
به گزارش «محبت نیوز» به تازگی و با فشار حزب محیط زیست سوئد، دولت ائتلافی احزاب سبز و قرمز در نظر دارد تا این قوانین را اصلاح کند و به این ترتیب نوجوانان پناهجوی تنها بتوانند اجازه اقامت طولانی‌تری بگیرند تا در این فرصت بتوانند درسشان را به اتمام برسانند و به بازار کار راه بیابند.
به گفته رادیو سوئد، اکنون رهبری حزب خواهان این است که حتی افرادی که در حال تحصیل در دانشگاه هستند نیز بتوانند اقامت دائم بگیرند. این حزب معتقد است که شرایط کنونی باعث خواهد شد تا افراد برای اینکه بتوانند اجازه اقامت دائم از طریق کار کردن دریافت کنند، رو به کارهایی بیاورند که از حرفه و دانش آنان فاصله داشته باشد.
ماریا فرم، سخنگوی سیاست مهاجرتی حزب محیط زیست، می‌گوید: «ما متوجهیم که افراد ممکن است که از ترس از دست دادن اقامت، اولین کاری که به‌دست می‌آید را در پیش بگیرند. در حالی که امکان این وجود دارد که درسشان را ادامه دهند و یا با دانشی که دارند به کار بهتری دست یابند.»
تابستان سال ۲۰۱۹، تصمیم پارلمان درباره اجازه‌های اقامت موقت پایان می‌یابد و از نظر حزب محیط زیست این بدین معنی است که تمامی افراد از آن زمان به بعد می‌توانند اقامت دائم دریافت کنند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar