torsdag 13 april 2017

پناهجویانی که مدت یک سال را در سوئد به‌سر برده‌اند، اقامت دریافت می کنند؟

پناهجویانی که مدت یک سال را در سوئد به‌سر برده‌اند، اقامت دریافت می کنند؟

در حدود نیمی از پرونده‌های پناهجویان تنها که در سال گذشته بررسی شدند ۸۶ درصد آن‌ها اجازه اقامت سوئد را به‌دست آوردند.
سوئد-پناهندگان خوش آمدید
به گزارش «محبت نیوز» حزب چپ سوئد خواستار این است تمام پناهجویانی که مدت یک سال را در این کشور به‌سر برده‌اند، اقامت دریافت کنند. اما گفته می شود این پیشنهاد که در جلسات مختلف این حزب بیان شده‌است، از سوی احزاب دیگر پارلمانی حمایت چندانی ندارد.
به گفته رادیو سوئد، علی اثباتی عضو پارلمانی این حزب اظهار می‌دارد که این پیشنهاد براساس درخواست آموزگاران و دیگر افرادی که با پناهجویان و به‌خصوص پناهجویان تنهای زیر سن در تماس هستند، شکل گرفته‌است.
مورگان یوهانسون، وزیر امور مهاجرت، در برنامه خبری تلویزیون سوئد بیان می‌دارد که سوئد به شکل گروهی به پناهجویان اقامت نمی‌دهد. اجازه اقامت پناهجویان بر پایه نیازهای انفرادی ان‌ها داده می‌شود.
او می گوید: «در سوئد ما قوانینی داریم که مهاجرت و اقامت افراد در این کشور را کنترل می‌کند. افرادی که نیاز به محافظت دارند می‌توانند در اینجا بمانند، در غیر این‌صورت باید به کشور خود برگردند.»
در سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۶۳۰۰۰ تن در سوئد پناهنده شدند. در این میان شمار پناهجویان تنهای زیر ۱۸ سال به ۳۵۰۰۰ نفر می‌رسید. این رقم بالاترین تعداد پناهجویان بعد از جنگ جهانی دوم است که به سوئد آمده‌است.
شایان ذکر است در حدود نیمی از پرونده‌های پناهجویان تنها که در سال گذشته بررسی شدند ۸۶ درصد آن‌ها اجازه اقامت سوئد را به‌دست آوردند.
امروز در حدود ۱۸۰۰۰ پناهجوی تنهای زیر ۱۸ سال در انتظار دریافت جواب از سوی اداره مهاجرت این کشور هستند. براساس قوانین کنونی، پناهجویانی که زیر ۱۸ سال هستند و به درخواست اجازه اقامت خود جواب منفی دریافت می‌کنند، تا زمان رسیدن به ۱۸ سالگی حق ماندن در این کشور را دارند.
به باور منتقدین، شانس تمام کردن موفق دبیرستان یا دانشگاه و کالج برای پناهجویان تازه‌وارد به دلیل ندانستن زبان سوئدی، خیلی اندک است. همچنان زندگی کردن در پی سرنوشتی نامعلوم برای جوانان خیلی دردآور است. به همین خاطر، حزب چپ پیشنهاد می‌کند که تمام پناهجویان و به‌ویژه جوانان تنها براساس عفو عمومی اجازه اقامت دریافت کنند.
مورگان یوهانسون، وزیر مهاجرت سوئد، مخالف این پیشنهاد است.به گفته وی اگر خواسته حزب چپ عملی گردد و به همه اجازه اقامت بدهیم، در حقیقت این پیام را به جهانیان می‌دهیم که اگر موفق به آمدن به سوئد شوید می‌توانید در اینجا بمانید.
در شرایط کنونی تمام احزاب پارلمانی خواهان سختگیرانه‌تر کردن قوانین پناهنده‌پذیری سوئد هستند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar