onsdag 12 april 2017

سرپوش گذاشتن به نقض حقوق اقلیت‌های دینی ایران در شبکه‎ی تلویزیونی المیادین

سرپوش گذاشتن به نقض حقوق اقلیت‌های دینی ایران در شبکه‎ی تلویزیونی المیادین

جمهوری اسلامی برای سرپوش گذاشتن به نقض حقوق اقلیت‌های دینی در ایران، شبکه‎ی تلویزیونی عرب زبان المیادین را هم به میدان آورد.
44
به گزاش«محبت نیوز» تارنمای خبرگزاری صدا و سیما در خبری با عنوان «آزادی عمل کامل گروه‌ها و اقلیت‌های دینی در ایران» به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین مدعی شده گروه‌های مختلف دینی در ایران از آزادی کاملی در ادای شعائر دینی خود برخوردارند و این گروه‌ها، نهادها و مراکز خاص خود را دارند.
در این گزارش شبکه عرب زبان المیادین خط همیشگی رسانه‌ها و مسئولان جمهوری اسلامی را دنبال کرده و گفته بر اساس ماده ۱۳ قانون اساسی، یهودیان، زرتشتیان و مسیحیان از اقلیت‌های دینی ایران محسوب می‌شوند که از آزادی کامل در ادای شعائر دینی و حقوق شخصی و آموزشی خود برخوردارند و قانون اساسی پنج کرسی را برای اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته که دو کرسی برای ارمنی‌ها، یک کرسی برای آشوری‌ها و کلدانی‌ها و یک کرسی برای یهودیان و یک کرسی برای زرتشتیان است.
همچنین تاکید کرده این افراد برای ادای سوگند قانون اساسی از کتاب الهی خود استفاده می‌کنند.
در بخشی از این گزارش نیز تاکید شده ارمنی‌ها در سه منطقه ایران شامل اصفهان، آذربایجان و تهران حضور دارند و حزب «تاشناق» وابسته به ارمنی‌هاست.
المیادین شرح داده که ارمنی‌ها در ایران ده‌ها کلیسا و پنجاه مدرسه خصوصی دارند. آشوری‌های ایران نیز ۵۹ کلیسا در شهر ارومیه و شش کلیسا در تهران دارند که از این میان دو کلیسا وابسته به ارتدوکس‌هاست. همچنین موضوعاتی مثل ازدواج، طلاق و ارث در اختیار کلیسای مسیحی است و مسیحیان دادگاه‌های دینی خاص خود را دارند.
این که حکومت سیاست‌ها و مواضع خود در مورد رفتار با اقلیت‌های مسیحی را از سیمای برون مرزی به زبان عربی منتشر می‌کند نشان می‌دهد که به دنبال آن است که وجهه‎ی خود در مورد عدم رعایت حقوق اقلیت‌های مذهبی و دینی در فضای بین‌المللی را ترمیم کند.
در دولت احمدی‌نژاد با افزایش قیمت نفت ایران پول هنگفتی بدست آورد و بخش عمده‎ی آن صرف گسترده‎تر کردن رسانه‌های سمعی و بصری حکومت خارج از کشور شد. تاسیس شبکه‌های جام جم یک و دو، سحر، العالم و پرس تی وی حاصل این دوران بود.
المیادین که به زبان عربی پخش می‌شود یکی از همین شبکه‌هاست که ۲۰ خرداد سال ۱۳۹۱ خورشیدی در آخرین سال دولت احمدی‌نژاد افتتاح شد.
دفتر مرکزی این شبکه در بیروت و نمایندگی آن در تهران است و به گفته‎ی مدیران آن در روز افتتاحیه اصلی‌ترین هدفش حمایت از مقاومت است.
این شبکه دفاتری در قاهره، مسکو، تونس، بغداد،‌ کابل و استانبول نیز دارد و روی ماهواره‌های «نایل ست» و «عرب ست» قابل دسترسی است.
اما مدیر این شبکه صادق‌الحسینی است، فردی که در کارنامه‎ی او سابقه مبارزات مسلحانه علیه اسرائیل و حکومت پهلوی دیده می‌شود. او در سال ۱۹۷۸ میلادی به همراه برادرش محمد صالح به شاخه‌ی جوانان جنبش فتح پیوست و در دوران انقلاب هم علیه شاه می‌جنگید.
الحسینی از جمله مدیرانی است که خط و خطوط‌های جمهوری اسلامی در بین عرب زبان‌ها را اجرا می‌کند. او و برادرش پس از انقلاب ارتباط خود را با سپاه پاسداران حفظ کردند و در بسیاری از عملیات برون مرزی و قاچاق اسلحه برای سپاه همکاری داشته اند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar