söndag 30 april 2017

حجاب اسلامی در ادارات آلمان ممنوع اعلام شد

حجاب اسلامی در ادارات آلمان ممنوع اعلام شد

در ادامۀ روند هر چه بیشتر حفظ امنیت عمومی مردم آلمان، نمایندگان پارلمان این کشور استفاده از برقع را در ادارات دولتی ممنوع کردند.
به گزارش «محبت نیوز» کارمندان، قضات و سربازان آلمان در آینده به‌هنگام انجام وظایف دولتی خود اجازه نخواهند داشت که چهره خود را بپوشانند.
مجلس آلمان  شامگاه پنجشنبه (۲۷ آوریل) لایحه‌ای را به تصویب رساند که بر اساس آن کارمندان دولت، نظامیان و قاضیان دادگستری آلمان از پوشاندن کامل چهره‌ی خود ممنوع شدند.
این طرح با آرای احزاب ائتلافی دولت به تصویب رسید. نمایندگان حزب “سبزها” و “چپ‌ها” که در اپوزیسیون هستند، به طرح ممنوعیت برقع و نقاب رای منفی دادند.
آلمان این مصوبه را بخشی از «تدابیر امنیتی با هدف جلوگیری از حملات افراط‌گرایان اسلامی» دانسته است.
بیش از یک میلیون پناه‌جو که اکثر آن‌ها از کشورهای مسلمان هستند، در ۱۸ ماه گذشته به آلمان پناهنده شده‌اند که همین امر حساسیتها را در مورد حضور تروریستهای اسلامی در آلمان برانگیخته است.
گفتنی است اعضای کمیته‌های برگزاری انتخابات و هیئت‌های اجرایی این نهادهای مدنی، نیز موظف به رعایت مفاد قانون ممنوعیت برقع و‌ نقاب هستند. طبق “قانون انتخابات آلمان” می‌توان حتی “حق رای” را از افرادی که حاضر به نشان دادن چهره‌ی خود نیستند، سلب کرد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar