måndag 17 april 2017

بقایی گفته های وزیر اطلاعات کابینه احمدی نژاد را 'خائنانه' خواند

بقایی گفته های وزیر اطلاعات کابینه احمدی نژاد را 'خائنانه' خواند

  • 17 آوریل 2017 - 28 فروردین 1396
محمود احمدی نژاد و حیدر مصلحیحق نشر عکسISNA
Image captionمحمود احمدی نژاد و حیدر مصلحی
حمید بقایی داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری که مورد حمایت محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین ایران است، گفته های اخیر حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در کابینه دوم آقای احمدی نژاد را "خائنانه" خوانده است.
آقای بقایی در یک فایل صوتی کوتاه که در کانال تلگرام خود منتشر کرده گفته های آقای مصلحی را مرتبط با عزلش از وزارت از سوی آقای احمدی نژاد دانسته و گفته "هرچند عجیب نیست اما خائنانه است".
آقای مصلحی اخیرا در یک سخنرانی در تهران به طور تلویحی با دادن نشانی هایی از اطرافیان آقای احمدی  نژاد، آنها را به ایجاد "فتنه" در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو متهم کرده است.
وزیر سابق اطلاعات ایران گفته "الان ثبت نام‌هایی که شده است و برخی از آنها هم برای فتنه انجام شده بدون تعارف، حساب شده است. بر اساس اطلاعات دارم این حرف را می‌زنم. کنار یک شخصیت، جاسوس می‌گذارند تا او را از حیز انتفاع بیندازند. برای [آیت‌الله حسینعلی] منتظری [قائم مقام سابق رهبری] هم همین کار را کردند".
درباره اختلاف احمدی نژاد و مصلحی بیشتر بخوانید:
محمود احمدی نژاد که پیشتر آیت الله علی خامنه ای از او خواسته بود مجددا وارد رقابت های انتخابات ریاست جمهوری نشود، علیرغم وعده های پیشین هم‌زمان با حمید بقایی نامزد مورد حمایتش در انتخابات ثبت نام کرد که با انتقادهای کم سابقه ای رو به شد.
آقای مصلحی در اظهاراتش اخیرش گفته "بسیاری از کاندیداهایی که ثبت نام کرده‌اند، برنامه دارد و با استفاده از تجربه فتنه ۸۸ می‌خواهد این بار طبقه متوسط رو به پایین را تحریک کند چرا که در سال ۱۳۸۸ که طبقه متوسط رو به بالا را به کف خیابان آورد، آنها با یک ترقه در کردن می‌ترسیدند و فرار می‌کردند".
حمید بقایی و محمود احمدی نژاد هردو برای انتخابات پیش رو ثبت نام کرده اند
Image captionحمید بقایی و محمود احمدی نژاد هردو برای انتخابات پیش رو ثبت نام کرده اند
اشاره او به وقایع اعتراضی به نتایج انتخابات سال ۱۳۸۸ است که محمود احمدی نژاد پیروز آن معرفی شد.
آقای مصلحی تحولات اخیر را " فتنه" توصیف کرده که "باید در زمان صدارت و ولایت مقام معظم رهبری اتفاق بیفتد تا جلویش گرفته شود".
وزیر پیشین اطلاعات ایران گفته است "ان‌شاءالله که خدا عمر ایشان [آیت الله خامنه ای] را تا ظهور حضرت طولانی کند اما اگر این فتنه، بعدا بخواهد اتفاق بیفتد، آن وقت بعدی نمی‌تواند آن را جمع کند، مثل قضیه منتظری که اگر بعد از امام [آیت الله خمینی] اتفاق می‌افتاد کسی نمی‌توانست آنطور که امام اقدام کرد با آن برخورد کند"
آقای مصلحی که در کابینه دوم محمود احمدی نژاد جایگزین غلامحسین محسنی اژه ای در وزارت اطلاعات شد، در نیمه دوره دوم ریاست جمهوری عزل شد اما با مقاومت آیت الله علی خامنه ای با این برکناری، سرانجام به قهر و خانه نشینی یازده روزه رئیس جمهور وقت انجامید.

موضوعات مرتبط

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar