måndag 17 april 2017

بیش از ۳۴۰ کشته و مجروح در بمب‌گذاری فرقه‎ای در سوریه

بیش از ۳۴۰ کشته و مجروح در بمب‌گذاری فرقه‎ای در سوریه

بمب‌گذاری علیه شهروندان مناطق علوی‌نشین سوریه در هنگام تخلیه به مناطق امن ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است و رژیم اسد می‌گوید توسط تکفیری‌ها صورت گرفته است.
photo_2017-04-17_09-03-14
به گزارش «محبت‌نیوز» تعداد تلفات حمله انتحاری به کاروان تخلیه مردم از دو شهر شیعه‌نشین کفریا و فوعه که در محاصره شورشیان مخالف بشار اسد بودند، به ۱۱۸ کشته و ۲۲۴ زخمی رسیده است.
طبق توافق رژیم بشار اسد و شورشیان قرار بود ساکنین مناطق شیعه‎نشین کفریا و فوعه که تحت محاصره شورشیان هستند با ساکنین دو شهر الزبدانی و مضایا که در محاصره نیروهای دولتی هستند مبادله شوند.
بر اساس قرارداد متقابل میان نیروهای رژیم اسد و مخالفان، تا کنون در مجموع ۲ هزار و ۳۵۰ نفر از مضایا و زبدانی در دمشق که در محاصره رژیم قرار دارد و ۵ هزار تن نیز از شهرهای کفریا و فوعه که در محاصره نیروهای مخالف قرار دارد، به ایستگاه‌های بازرسی حلب رسیده‌اند.
در درگیری میان فرقه‌های مختلف مسلمانان در سوریه از علویان و دولت اسلامی گرفته تا جبه النصره و فتح‎الشام حدود ۴۰۰ هزار نفر طی شش سال گشته و بیش از سه میلیون نفر آواده شده‌اند.
اقلیت علوی سوریه که با روی کار آمدن حافظ اسد و پس از آن بشار اسد قدرت گرفتند برای حفظ این قدرت در میان اکثریت سنی که آنان را غاصبان قدرت می‌دانند، تا آخر خواهند جنگید.
اگر رژیم بشار اسد، که جزئی از همین مذهب علوی است، شکست بخورد، اقلیت علوی سوریه، احتمالن به کوه‌ها پناه خواهند برد، و در قله‌ها و سواحل شمال غربی این کشور، محوطه‌ای برای خود خواهند ساخت. غیر از این، آنان باید بین مهاجرت و مرگ، یکی را انتخاب کنند.
فابریس بالانش، مدیر گروه تحقیقاتی مدیترانه و خاورمیانه می‌نویسد که علوی‌ها از انتقام سنی‌ها در هراس‌اند. و اضافه میکند که ما در یک نقطۀ بدون بازگشت قرار داریم. رژیم باید مخالفین را سرکوب کند، وگر نه، خودش سقوط می‌کند. برای دفاع از جان خود، نیروهای نظامی عالی سوریه که یا متشکل از علویان است و یا هم زیر رهبری آنان قرار دارد، تا آخر به نبرد ادامه خواهند داد، چونکه آنان نمی‌خواهند به سرنوشت «حرکی» ها دچار شوند. حرکی‌ها، اعضای عرب تبار ارتش فرانسه در زمان جنگ الجزایر بودند، که بعد از استقلال الجزایر، یا در داخل کشور، اعدام شدند، و یا هم در فرانسه، در وضع اسفناکی زندگی خود را ادامه دادند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar