måndag 17 april 2017

نصب پوسترهای ضدزن شهرداری تهران بر در و دیوار شهر

نصب پوسترهای ضدزن شهرداری تهران بر در و دیوار شهر

نصب پوسترهای جهت‌دار توسط شهرداری تهران باردیگر حاشیه‎ساز شده است، این بار زنان هستند که در این تصاویر موجودی درجه دو ترسیم شدند.
zanan_iran
به گزارش «محبت نیوز» شهرداری تهران در هفته‎های گذشته پوسترهایی را در شهر به معرض نمایش گذاشته که محتوای آن نه تنها ضد زن بلکه توهین آمیز است.
بخش فرهنگی هنری سازمان شهرداری تلاش زیادی دارد تا با بهره‌گیری از بودجه کلان آنچه را در زمینه اعتقادی و ایدئولوژیک باور دارند به جامعه القاء کنند.
در اکثر طرح‌هایی که شهرداری در این رابطه در معرض دید عموم قرار می‌دهد زن موجودی درجه دو است که و باورهای مردانه در چارچوب غرب ستیزی او را محاصره کرده است.
حتی در مورد آسیب‌های اجتماعی از جمله نگاه هرز و معنی‌دار مردان به آنان، این زن‌ها هستند که به حفظ بیشتر حجاب با چادر به تصویر کشیده شدند تا اینکه از مردان خواسته شود نوع نگاه خود را اصلاح‌کنند.
در بسیاری از این پوسترها و بنرها به زن توصیه شده فرزندآوری زیاد داشته باشد. همچنین نوع پوشش او نیز در این تصاویر همیشه چادر است.
در همین ارتباط روزنامه «وقایع اتفاقیه» نوشته مدتی است که شهرداری تهران با نصب پوسترهایی در سطح شهر، به شکاف جنسیتی، برخی تبعیض‌ها میان زن و مرد و ترویج زندگی‌های مردسالارانه دامن می‌زند. به تازگی نمونه تازه‌ای از این اقدام رونمایی شده است.
به نوشته این روزنامه مروری بر مجموعه تصاویری که توسط معاونت اجتماعی شهرداری تهران تهیه شده، نشان‌دهنده نگرش این سازمان بر روابط بین زن و مرد است. این مجموعه به‌عنوان یک نهاد اجتماعی و فرهنگی درعین‌حال مبلغ سبک خاصی از زندگی سنتی است که در آن زنان همچنان در حاشیه روابط انسانی جای گرفته‌اند.
با نگاهی به یکی از پوسترها، تقویت نگرش مردسالارانه‌ای که در آن مرد همچنان بار سنگین حمایت و حفاظت از خانواده را به دوش می‌کشد، مشهود است. یک کفش گنده که دو کفش زنانه و بچه‌گانه داخل آن جا شده‌اند، نشان‌دهنده حمایت مرد و ریاست او بر خانواده است؛ ریاستی که بنا بر نظر طراحان پوستر، سلب‌کننده آزادی زنان نیست و یک «حاکمیت حکیمانه اداری» است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar