måndag 10 april 2017

جمنا پیشنهاد حذف ابراهیم رئیسی از فهرست نامزدهای خود را رد کرد

جمنا پیشنهاد حذف ابراهیم رئیسی از فهرست نامزدهای خود را رد کرد

  • 3 ساعت پیش
ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس که بزرگترین موقوفه جهان اسلام است، اخیرا برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است ۲۹ اردیبهشت برگزار شود، اعلام آمادگی کرده استحق نشر عکسHTTP://RAISI.ORG/
Image captionابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس که بزرگترین موقوفه جهان اسلام است، اخیرا برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده است
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) که یکی از تشکل‌های اصلی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو است، پیشنهاد حذف ابراهیم رئیسی از فهرست نامزدهای مورد حمایتش را رد کرده است.
عزت‌الله ضرغامی، رئیس پیشین رادیو و تلویزیون حکومتی ایران که از اعضای جمنا و یکی از افراد مورد حمایت این تشکل است، به تازگی پیشنهاد کرده بود که به دلیل "مرزبندی" آقای رئیسی با جمنا و "اعلام استقلال" او در اعلام نامزدی، افراد دیگری در فهرست مورد حمایت (جمنا)، جایگزین او شوند.
روابط عمومی جمنا امروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که آقای رئیسی "به وحدت نیروهای انقلابی متعهد و پای بند است" و اطلاعیه اعلام نامزدی‌اش را "با اطلاع و مشورت" هیات رئیسه جمنا منتشر کرده است.
ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس که بزرگترین موقوفه جهان اسلام است، اخیرا برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است ۲۹ اردیبهشت برگزار شود، اعلام آمادگی کرده است. او در بیانیه‌ای در سایت شخصی خود تاکید کرد که "فارغ از گروه‌بندی های سیاسی رایج" در انتخابات نامزد می‌شود.
این درحالیست که هفته گذشته جمنا نام پنج نفر را به عنوان کاندیدای خود اعلام کرد که ابراهیم رئیسی در راس آن فهرست بود.
درباره ابراهیم رئیسی و آستان قدس
از او به عنوان یکی از گزینه های محتمل جانشینی آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، نیز نام برده می‌شود.
در رای‌گیری اخیر جمنا، آقای رئیسی بیشترین رای را آورد اما این تشکیل سیاسی هنوز نامزد نهایی خود را اعلام نکرده است.
آقای رئیسی از جمله مدیران قضایی ایران از سال های ابتدایی جمهوری اسلامی بوده و بر اساس فایل صوتی منتشر شده از حسینعلی منتظری، در زمان قائم مقامی رهبری، از اعضای کمیته‌ای بوده که در سال ۱۳۶۷ حکم اعدام هزاران نفر از منتقدان و مخالفان جمهوری اسلامی را صادر کرده است.
حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور ایران، پیشتر در اظهارنظری که ظاهرا درباره احتمال اعلام نامزدی آقای رئیسی به نظر می‌آید گفته بود "شایسته نیست احترام آستان قدس رضوی را به کارزارسخت و تلخ انتخابات بکشانیم. مصلحت نیست قاضی را درمعرض قضاوت عمومی قراردهیم. ازگذشته عبرت بگیریم".
ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ایران از فردا (سه‌شنبه ۲۲ فروردین) به مدت ۵ روز آغاز می‌شود.
اصولگرایان می گویند امیدوار به شکست دادن حسن روحانی، رئیس جمهور فعلی، هستند.
برخی از اعضای جمنا می‌گویند که می خواهند با اجماع بر سر یک نامزد واحد و حمایت کامل از او برای اولین بار در تاریخ ایران، دوره رئیس جمهور فعلی را محدود به چهار سال اول کنند.
جبهه پایداری دیگر تشکیل سیاسی اصولگرایان حاضر به ائتلاف با جمنا نشده و می خواهد از نامزدی فرد دیگری حمایت کند.

موضوعات مرتبط

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar