lördag 15 april 2017

پاپ فرانسیس: از وضعیت نابسامان جهان خجالت می‌کشیم

پاپ فرانسیس: از وضعیت نابسامان جهان خجالت می‌کشیم

رهبر کاتولیک‌های جهان وضعیت جهان حاضر را نابسامان و خجالت‌آور خواند
papa_fransic2017
به گزارش«محبت نیوز» رهبر کاتولیک های جهان به مناست روز جمعه صلیب در مراسم سنتی «راه صلیب» شرکت کرد و در کولوسئوم رم ایتالیا در حضور هزاران نفر از مشتاقانش به دعا و نیایش پرداخت.
پاپ فرانسیس در این مراسم بخاطر حواشی کلیسای کاتولیک که اشاره ای به  رسوایی سوء استفاده جنسی از کودکان است، از خداوند طلب بخشش کرد و از شرمساری بشریت بخاطر جنگ و بمباران شهرها و غرق شدن پناهجویان در دریا سخن گفت.
پاپ در این مراسم گفت: «از بابت تمامی ویرانی ها و نابسامانی های موجود که تبدیل به بخشی از زندگی روزمره شده اند خجالت می کشیم. از مظلوم واقع شدن زنان، کودکان و مهاجران به دلیل اعتقادات، رنگ پوست و یا نژاد خود که هر روز خونشان ریخته می شود شرمساریم.»
پاپ خطاب به مردم گفت: «ما امسال با سرافکندگی به حضور تو آمده ایم، با شرمساری و البته قلبی مملو از امید. شرم از این همه ویرانی و خرابکاری و رنج و دردی که در زندگی ما متداول شده است.»
پاپ همچنین بعد از ظهر جمعه در کلیسای سنت پیتر مراسم مخصوص این روز را در مقابل محراب این کلیسا را به جا آورد. این مراسم بخشی از سلسله مراسمی است که به عید قیام در کلیسای کاتولیک منتهی می شود.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar