torsdag 27 april 2017

رهبر اسلامگرایان طالبان: با مسلمانان ملایم و با کفار جدی باشید

رهبر اسلامگرایان طالبان: با مسلمانان ملایم و با کفار جدی باشید

تحلیلگران معتقدند اظهارات رهبر طالباناحتمالن تلاشی است برای تفکیک این گروه با  اسلامگرایان داعش که معمولن مسلمانان شیعه را هدف قرار می‌دهند.
به گزارش «محبت نیوز» هبت‌الله آخوندزاده، رهبر گروه طالبان، از اعضای این گروه خواسته تا با مسلمانان برخورد “ملایم‌تر” داشته باشند.
به گفته بی بی سی، این اظهارات ملا هبت‌الله در یک نوار تصویری تبلیغاتی ۳۰ دقیقه‌ای منتشر شده از سوی گروه طالبان گنجانیده شده و در آن از اعضای این گروه خواسته شده تا در نبرد با “غیرمسلمانان” جدی‌تر عمل بکنند.
تحلیلگران بدین باوراند که این اظهارات هبت‌الله احتمالت تلاشی است برای تفکیک این گروه با گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) که معمولن مسلمانان شیعه را هدف قرار می‌دهند.
این نوار چند روز پس از آن منتشر می‌شود که ده بمبگذار انتحاری طالبان در حمله‌ای به قول اردو (سپاه) ۲۰۹ شاهین، دست کم ۱۳۵سرباز ارتش افغانستان را که تازه از ادای نماز جمعه در مسجد این قول اردو تمام شده بودند، کشتند.
در این نوار تصویری منتشر شده، صحنه‌های از تبلیغ و سخنرانی طالبان در میان کودکان دیده می‌شود و این کودکان به سوال‌های دینی طالبان پاسخ می‌دهند و در برابر آن هدیه دریافت می‌کنند.
صدای منسوب به رهبر طالبان در دقایق پایانی این نوار شنیده می‌شود که به پشتو صحبت می‌کند و زیرنویس فارسی و انگلیسی دارد.
ملا هبت‌الله حدود یکسال پیش پس از کشته شدن ملا اختر منصور، در حمله هواپیماهای آمریکایی در کویته، به عنوان رهبر طالبان تعیین شد.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar