torsdag 27 april 2017

پاپ فرانسیس پیام همبستگی خود را «انقلاب مهربانی» خواند

پاپ فرانسیس پیام همبستگی خود را «انقلاب مهربانی» خواند

رهبر کاتولیک های جهان در سخنانش در کنفرانس سالانه تد ۲۰۱۷ گفته است که انقلاب مهربانی با امید آغاز می شود.
به گزارش «محبت نیوز» پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به رهبران قدرتمند جهان هشدار داد و گفت یا باید فروتنی پیشه کنند و یا با جهان ویرانه مواجه شوند. او از مردم خواست تا در «انقلاب مهربانی» به او بپیوندند.
به گفته صدای آمریکا، پاپ فرانسیس این سخنان را در نطقی ویدئویی ایراد کرد که در کنفرانس «تد۲۰۱۷» در ونکوور کانادا در شامگاه سه شنبه ۲۵ آوریل پخش شد. پاپ همچنین گفت که مهربانی «راهی از سر انتخاب برای قدرتمندترین و پرجرات ترین مردان و زنان است.»
پاپ گفت: «مهربانی ضعف نیست، بردباری است. مسیر همبستگی و فروتنی است. بگذارید بلند و صریح بگویم: هرچقدر قویتر باشید و اقداماتتان تاثیر بیشتری بر مردم داشته باشد، مسئولیت بیشتری دارید که فروتن باشید. اگر اینطور نباشد، قدرت شما را نابود کرده و شما دیگران را نابود می کنید.»
واشنگتن پست گفت برونو گیوسانی مدیر بین المللی تد، یک سال در تلاش بود تا پاپ فرانسیس را به ایراد این سخنرانی متقاعد کند و وقتی که تصویر پاپ بر صحنه اکران کنفرانس تد ظاهر شد، جمعیت به گرمی استقبال کرد.
او از واتیکان و به زبان ایتالیایی سخن می گفت، و سخنانش زیرنویس می شد.
پاپ فرانسیس گفت که در خانواده ای مهاجر بزرگ شده و خواستار «برابری و مشارکت اجتماعی» بیشتر برای مهاجران شد. او همچنین از «فرهنگ مصرف» انتقاد کرده و از مردم خواست تا به «فریاد خاموش خانه مشترک، زمین بیمار و آلوده» گوش بسپارند.
رهبر کاتولیک های جهان در سخنانش در کنفرانس سالانه تد ۲۰۱۷ گفت: «در میان تاریکی های منازعات امروز، هر یک از ما می توانیم شمعی روشن و یادآور این باشیم که همیشه نور بر تاریکی چیره می شود.»
تد یک بانک ارائه و حمایت از ایده های نو است و رهبران و افراد عادی از سراسر جهان که حرفی برای گفتن و پیامی الهام بخش در زمینه های مختلف از هنر گرفته تا بشریت، دین، علم، تاریخ در نشست های مختلف تد در جهان ایده خود را در قالب یک سخنرانی مطرح می کنند. موضوع کنفرانس امسال تد «آینده برای تو» تعیین شد.
پاپ فرانسیس پیام همبستگی خود را «انقلاب مهربانی» خواند که به گفته او با امید آغاز می شود.
پاپ گفت: «یک فرد برای زنده ماندن امید کافی است و آن فرد می تواند هر یک از شما باشد. و بعد افراد دیگری خواهند بود و بعد ما می شویم. وقتی که ما شویم، انقلاب آغاز می شود.»

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar