onsdag 28 december 2016

مراسم “میلاد مسیح” در “بیت‌لحم” برگزار شد

مراسم “میلاد مسیح” در “بیت‌لحم” برگزار شد

این شهرچندین کلیسا را در خود جای داده است که یکی از مهم‌ترین کلیساهای موجود کلیسای مهد است، که تصور می شود مسیح در آن مکان متولد شده باشد
beeyt_lahm
به گزارش«محبت نیوز» شهر بیت‌لحم در ۱۰ کیلومتر جنوب اورشلیم و در ارتفاع ۷۶۵ متری از سطح دریا، یعنی ۳۰ متر بالاتر از سطح زمین در اورشلیم قرار گرفته است. این شهر ارزش شایانی برای مسیحیان جهان دارد چرا که بر اساس متن های مسیحی، شهر بیت‌لحم زادگاه عیسی مسیح است.
میکاه ، یکی از پیامبران خداوند متعال ، در عهد عتیق پیشگویی کرده بود که این کودک ( یعنی عیسی ) در شهری به نام « بیت لحم افراته » به دنیا خواهد آمد و سرانجام به پادشاهی خواهد رسید . ( کتاب میکاه ۵ : ۲ ) در هنگام تولد عیسی دو شهر به نام « بیت لحم » وجود داشت ؛ یکی در شمال اسرائیل نزدیک شهر ناصره و دیگری در یهودا نزدیک اورشلیم . نام سابق « بیت لحم » که در نزدیکی اورشلیم قرار داشت ، « افراته » بود . عیسی در این شهر به دنیا آمد ، همانطوریکه میکاه، در خصوص محل تولد مسیح پیشگویی کرده بود
حالا پس از ۲۰۱۷ سال از آن رویداد مهم هزاران نفر از مسیحیان”کریسمس” را در شهر “بیت لحم” زادگاه عیسی مسیح در کرانه باختری رود اردن بر اساس سنت مسیحیان، مراسم دعای نیمه شب شنبه (آیین عشای ربانی) در کلیسای مهد، که به عنوان محل زادگاه عیسی مسیح شناخته می شود، برگزار نمودند.
بر خلاف کریسمس سال گذشته که به دنبال بالاگرفتن درگیری ها در اسرائیل و سرزمین های فلسطینی تعداد بازدیدکنندگان و گردشگران مذهبی به شدت کاهش یافته بود، امسال، تعداد بسیار زیادی برای شرکت در مراسم بزرگداشت کریسمس به “بیت لحم” آمده اند.
یک دختر جوان آمریکایی به نام “والریا” ۲۱ ساله به خبرگزاری فرانسه گفته که بسیار خوشحال است که نخستین کریسمس خارج از خانه را در شهر “بیت لحم” جشن می گیرد.
این روزها حضور دهها هزار گردشگر مذهبی، به شهر بیت لحم حال و هوای دیگری بخشیده است.
شهر بیت‌اللحم تحت کنترل دولت خودگردان فلسطین است. این شهر مقدس در ده کیلومتری جنوب اورشلیم قرار دارد، اما بدلیل وجود توسعه شهرک ها و ساخت‌وساز ها در بخش شرقی اورشلیم ، تقریبن جدا کردن اورشلیم از بیت‌ لحم امکان‌ پذیر نیست.
بیت لحم تنها از سال ۱۹۹۵ به عنوان «شهر» شناخته شد و امروز در حدود ۲۳ کیلومتر مربع آن، حدود ۱۹۰ هزار نفر به‌عنوان جمعیت آن ثبت شده‌اند اما در عمل، تعداد کمتری در آن زندگی می‌کنند هر چند که به‌دلیل تراکم زیاد جهانگرد و زائر، گاهی کوی و برزن‌های آن مملو از جمعیت است.
کریسمس امسال در حالی در بین اللحم و اماکن مقدس مسیحیان با شکوه بیشتر برگزار می شود که امیدها برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی افزایش یافته است که در حقیقت به چگونگی برخورد و تدبیر رهبران فلسطینی در قبال کشور و ملت اسرائیل ختم خواهد شد.
به رغم شور وحال بسیار زیاد برگزاری جشن و مراسم کریسمس در اماکن مقدس بیت لحم، ترس از حملات تروریستی در کشورهای اروپایی، در فاصله کمتر از یک هفته پس از سوء قصد تروریستی اسلامگرایان در برلین سایه سنگین خود را بر برگزاری این جشن در بسیاری از کشورهای اروپایی انداخته است. می توان گفت که کریسمس امسال، کماکان تحت تدابیر شدید امنیتی و با وحشت از حملات تروریستی مسلمانان تندرو برگزار می شود.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar