onsdag 28 december 2016

گورخواب‌های گورستان نصیرآباد: همین یک گور را هم با کتک از ما گرفتند

گورخواب‌های گورستان نصیرآباد: همین یک گور را هم با کتک از ما گرفتند

  • 27 دسامبر 2016 - 07 دی 1395
گورخوابکپی رایت تصویرGHANOONDAILY
Image captionمحل جدید استقرار گورخواب‌های گورستان نصیرآباد
در حالی ‌که فرماندار شهریار وعده داده بود به وضعیت افراد بی‌خانمان که در گورهای خالی گورستان نصیرآباد شهریار می‌خوابند رسیدگی شود، بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، مسئولان شهریار دریک طرح ضربتی صبح امروز 'با ضرب و شتم '، این گورخواب‌ها را از گورستان بیرون کردند.
یکی از این افراد به روزنامه قانون گفت: "ما را به حال خود بگذارید، صبح زود یک سری از مسئولان آمدند و ما را با کتک بیرون کردند، الان همین گور را هم برای خوابیدن نداریم."
گفته می‌شود این افراد پس از رانده شدن از گورستان به خانه‌ نیمه‌کاره‌ای در همان حوالی پناه بردند.
روزنامه شهروند، چاپ تهران، امروز سه‌شنبه گزارشی از حدود ۵۰ بی‌خانمان منتشر کرد که از سرما به گورهای خالی گورستان نصیرآباد پناه می‌برند و در آنها می‌خوابند.
گورخواب‌هاکپی رایت تصویرشهروند
Image captionشهروند می‌گوید در مواردی چند نفر در یک گور می‌خوابند
این گزارش و عکس‌های سعید غلامحسینی از وضعیت "گورخواب‌ها" واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت و شمار زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی آن را تکان‌دهنده و متاثرکننده دانسته‌اند.
اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی در این زمینه نامه‌ای خطاب به حسن روحانی نوشته و گفته است: "سراسر وجودم شرم است و بغض. به بهانه این نامه به شما، قصد دارم همه آنان که در این سرزمین و در این سی و چند سال مسئولیتی داشته و دارند را سهیم این شرمساری کنم."
گزارش شهروند می‌گوید: "در هر گور یک نفر و گاهی هم سه تا چهار نفر زندگی می‌کنند." بنا به این گزارش اکثر "گورخواب‌ها" معتاد هستند.
فرماندار شهریار در مصاحبه با ایرنا گفته بود معتادان سرگردان در گورستان حضور دارند اما بازدید او از گورستان حاکی از آن است که "بخش‌هایی از گزارش منتشر شده در این خصوص مستند نیست و در واقع وضعیت کمی بزرگنمایی شده است."
آقای ناجی وعده داده بود که با برگزاری جلسه‌ای فوری به این مسئله رسیدگی کند.
گورخواب‌هاکپی رایت تصویرشهروند
Image captionبسیاری گزارش روزنامه شهروند را تکان دهنده دانسته‌اند
گورخواب‌هاکپی رایت تصویرشهروند
Image captionفرماندار شهریار وعده رسیدگی فوری به مسئله را داده بود

موضوعات مرتبط

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar