torsdag 22 december 2016

کارمند متخلف سفارت سوئد ۷۰ ویزای تقلبی صادر نمود

کارمند متخلف سفارت سوئد ۷۰ ویزای تقلبی صادر نمود

گزارش اداره­‌ مهاجرت در این زمینه حاکی است که در موارد بسیاری افرادی که این اسناد جعلی را داشته اند، از سوئد درخواست پناهندگی کرده­ اند
swedish_foreign_ministry
به گزارش«محبت نیوز» یک کارمند وزارت امور خارجه در یکی از سفارتخانه های سوئد در آسیا، با صدور ویزاهای نادرست، باعث تسهیل قاچاق انسان شده است.
برنامه­‌ی خبری اکوت در این زمینه گزارش داد که وزارت امور خارجه­‌ سوئد از یک سال پیش از این موضوع آگاه بوده اما اقدام لازم برای انجام تحقیقات در این زمینه را به عمل نیاورده است.
به گفته رادیو سوئد، این کارمند وزارت امور خارجه مظنون به صدور ویزا برای ۷٠ شهروند افغان است. بیشترین تعداد این ویزاها در سال ٢٠١۵ صادر شده است.
از جمله­‌ی تخلفات این کارمند تغییر تصمیم درست و قانونی مبنی بر رد درخواست ویزای یک متقاضی توسط یک کارمند دیگر و نیز پذیرفتن گواهی­‌هایی بوده که آشکارا تقلبی بوده ­اند.
گزارش اداره­‌ مهاجرت در این زمینه حاکی است که در موارد بسیاری افرادی که این اسناد جعلی را داشته اند، از سوئد درخواست پناهندگی کرده­ اند و چند تن از این افراد بصورت غیرقانونی در منطقه­‌ی شنگن اقامت دارند.
کارمند متخلف از کارمندان اداره­ مهاجرت است که از این اداره برای کار در وزارت خارجه سوئد و در سفارتخانه­ مورد گزارش مرخصی داشته است.
اداره­‌ مهاجرت در نظر دارد که این کارمند متخلف را اخراج کند و از مقامات قضایی تعقیب قانونی وی را درخواست کند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar