onsdag 21 december 2016

انتقاد از شعار “به خدا ایمان داریم” بر روی دلار آمریکا

انتقاد از شعار “به خدا ایمان داریم” بر روی دلار آمریکا

“ما به خدا ایمان داریم” شعار رسمی ایالات متحده است. در سال ۱۹۵۶ این عبارت با تصویب قانونی در کنگرهٔ ایالات متحده رسمن به عنوان شعار ملی ایالات متحده انتخاب شد.
در خدا ما اعتماد-شعار
به گزارش«محبت نیوز» این روزها حال و هوای کریسمس، فضای کشورهای با اکثریت جمعیت مسیحی را به کلی تغییر داده است. شور و هیاهیوی کودکان برای خرید کریسمس، تزئین درخت کریسمس و جشن های اینروزها فضائی شورانگیز به کشورهای اروپایی و آمریکایی بخشیده است.
به گفته خبرگزاری صدای شهدای مسیحی، در حالیکه روزهای کریسمس از راه می رسند، دادگاهی در آمریکا شکایت گروهی از آتئیست های (خداناباوران) آمریکایی بر علیه شعار مشهور “In God We Trust” را مردود دانست.
در طرح اقامت دعوی این گروه خداناباور عنوان شده بود که طرح این شعار بر دلار، واحد پول ایالات متحده، سبب جریحه دار شدن عواطف مذهبی پیروان مذاهب غیرمسیحی شده و نوعی ایجاد محدودیت برای آزادی های مذهبی به شمار می رود.
دادگاه ایالتی شمال اوهایو این ادعا را مردود اعلام ساخت. به گفته این دادگاه، شعار ملی “In God We Trust” بخشی از تاریخ ملی آمریکایی ها است و ارتباطی با تبلیغ مسیحیت ندارد.
پیشتر ادعای این گروه از آتئیست های آمریکایی شگفتی بسیاری را برانگیخته بود.
این چندمین بار است که آتئیست ها چنین درخواستی را به دادگاه تسلیم می کند. در شکایت نامه قبلی این سازمان در اوایل ٢٠١١ درخواست حذف عبارت «ما به خدا ایمان داریم» از دلار آمریکا مطرح شد، اما دستگاه قضایی این کشور این موضوع را نپذیرفته بود.
دادگاه فدرال آمریکا با رد این دعوی اعلام کرد که این شعار قانون اساسی آمریکا را نقض نمی‌کند. در حکم این دادگاه آمده است: دیوان عالی کشور بارها بر سکولار بودن ماهیت این شعار تأکید کرده و همه دادگاه‌های فدرال اعلام کرده‌اند که شعار «ما به خدا ایمان داریم» قانون اساسی آمریکا را نقض نمی‌کند.
ما به خدا ایمان داریم یا توکل ما به خداست (به انگلیسی: In God We Trust) شعار رسمی ایالات متحده است. در سال ۱۹۵۶ این عبارت با تصویب قانونی در کنگرهٔ ۸۴ام ایالات متحده رسمن به عنوان شعار ملی ایالات متحده انتخاب شد. این عبارت شعار ایالت فلوریدا نیز می‌باشد. این عبارت از سال ۱۸۶۴ بر روی سکه‌های ایالات متحده و از سال ۱۹۵۷ بر روی اسکناس‌های ایالات متحده نقش بست.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar