tisdag 20 december 2016

یک زن افغان توسط اسلامگرایان طالبان تیر باران شد

یک زن افغان توسط اسلامگرایان طالبان تیر باران شد

اعدام صحرایی طالبان در افغانستان حرف تازه‌ای نیست. در شماری از مناطق افغانستان هرازگاهی زنان در چنین دادگاه‌هایی محکوم به اعدام می‌شوند.
afghan_woman
به گزارش«محبت نیوز» مقام‌های ولایت بادغیس در شمال غرب افغانستان تایید کرده‌اند که گروه اسلامی طالبان زنی را در این ولایت براساس حکم دادگاه صحرایی تیرباران کرده است.
فرمانده پلیس بادغیس گفت که مقتول حدود شش ماه پیش به دلیل نارضایتی از شوهر نخست خود طلاق گرفت و با مرد دیگری ازدواج کرد، اما شوهر اولش با مراجعه با گروه طالبان، موضوع طلاق همسرش را انکار و خواستار مجازات او شد.
یکی از اعضای شورای ولایتی بادغیس در رابطه با این موضوع به بی بی سی گفته که شوهر پیشین این زن با طلاق موافق بوده و در زمان طلاق در ایران بوده و از همان جا از طریق وکیل خودش او را طلاق داده بود.
به گفته او اما این مرد پس از بازگشت از ایران، به طالبان مراجعه کرد و دریافت که طلاق او را قبول ندارد. این نماینده شورای ولایتی افزود در حالی که این زن دو فرزند داشت، طالبان دستور دادند که او از شوهر دومش جدا شود و به خانه پدرش برود.
آقای نظری همچنین گفت که این زن تا شب بیست و هفتم آذر در خانه پدرش بود، اما پس از آن طالبان او را براساس حکم دادگاه صحرایی اعدام کرد.
او گفته که این زن به دلیل “دشمنی‌های خانوادگی” اعدام شده است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar