tisdag 20 december 2016

دبیر مجمع زنان فرهیخته: در مناطق گرمسیر، دختران در ۱۳ سالگی ازدواج کنند!

دبیر مجمع زنان فرهیخته: در مناطق گرمسیر، دختران در ۱۳ سالگی ازدواج کنند!

زهرا سجادی، دبیر مجمع زنان فرهیخته انقلاب می‌گوید دختران و پسران در مناطق گرمسیری باید در ۱۳ سالگی و حتی کمتر ازدواج کنند وگرنه به فساد کشیده می‌شوند.
zahrasajadi
به گزارش «محبت نیوز» در حالی که فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی به دنبال تدوین طرحی در رابطه با اصلاح حداقل سن ازدواج دختران است و با تلاش زیاد نظر تعدادی مراجع تقلید از جمله مکارم شیرازی را به طور ضمنی جلب کند، «زهرا سجادی» دبیر مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی گفته «نمی‌توان برای سن ازدواج تمام دختران و پسران یک نسخه پیچید و در مناطق گرمسیر دختران در ۱۳ سالگی و حتی کمتر می‌توانند ازدواج کنند».
سجادی در مصاحبه با فارس با اشاره به تلاش برخی نمایندگان برای اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی گفته: «اینکه عده‌ای از نمایندگان مجلس به دنبال رایزنی برای جلب نظر موافق علما برای برنامه‌ها و طرح‌های خود هستند از پایه کار اشتباه و بیهوده‌‌ است و اگر فکر می‌کنند با جوسازی و گفتگو می‌توانند نظر یک فقیه را تغییر دهند اشتباه است».
او تاکید کرده: «برای همه نمی‌توان یک نسخه پیچید در اقلیم‌های گرمسیر برخی می‌توانند در سن ۱۳ سالگی و حتی پایین‌تر آمادگی ازدواج داشته باشند و در صورتی که‌ شرایط ازدواج برای آنها فراهم نشود ممکن است به فساد بیفتند».

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar