lördag 31 december 2016

«سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها» به زودی ارائه می‌شود

«سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها» به زودی ارائه می‌شود

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی می‌گوید، «بزودی از شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها می‎خواهیم گزارش آخرین وضعیت سند دانشگاه اسلامی را ارائه کنند».
karbagani
به گزارش «محبت‌نیوز» منصور کبگانیان، دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی با اعلام این خبر توضیح داده که «سند دانشگاه اسلامی» سندی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی در چهارچوب نقشه جامع علمی کشور آن را مصوب کرده و عمدتن با نگاه فرهنگی تربیتی تدوین شده است».
به گفته او یک گروه تخصصی در چهار بخش آموزشی، فرهنگی، مدیریتی، پژوهشی برای تعیین محورهای این سند در حال فعالیت هستند .
این مقام مسئول می افزاید:« یکی از مهمترین برنامه‌های سند، کرسی‌های آزاد اندیشی است که البته باید طبق تاکید علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی برگزار شود»
این سند ۵۶ راهبرد و بیش از ۳۰۰ اقدام دارد و به نظر می‌رسد ضوابط و دستورالعمل‌های فرهنگی تربیتی دانشگاه‌ها در آن مشخص است.
طبق اظهارات کبگانیان با توجه به حساسیتی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش فرهنگی دارد به طور مرتب این موضوع را رصد می‌کند و بزودی گزارشی از شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها درباره آخرین وضعیت تدوین این سند ارائه می‌شود.
گفتنی است شورای عالی انقلاب فرهنگی در دهه ۷۰ خورشیدی «ستاد اسلامی شدن دانشگاه‌ها» را در وزارت علوم تاسیس کرد.
این شورا ۱۳ عضو دارد و علاوه بر وزرای علوم، آموزش و پروش و بهداشت، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس دانشگاه آزاد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در آن عضو هستند.
غلام‌علی حداد عادل، محمدتقی مصباح یزدی و حسن رحیم‌پور ازغدی نیز از دیگران اعضای این شورا هستند که محور اصلی فعالیت آنها بردن دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های اسلامی تحت چارچوب‌های مقرر است.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar