lördag 31 december 2016

رونق فروش اعضای بدن انسان در مرز سوریه با ترکیه

رونق فروش اعضای بدن انسان در مرز سوریه با ترکیه

پزشکی قانونی حلب گزارش داده شبه نظامیان بدن مجروحان و جانباختگان جنگ را به فروش می‌رسانند.
داستان-از-اندام
به گزارش«محبت‌نیوز» برای چندمین بار صحبت در مورد موضوع «فروش عمده‎ی اعضای بدن انسان» توسط قاچاقچیان و تروریست‌ها از طریق مرز ترکیه ثابت شده است.
به نقل از اسپوتنیک «مردم حلب ترسانند که مبادا به دام آمبولانسی گرفتار شوند که در جستجو افراد برای شکاف و پیوند اعضا می‌گردد».
یکی از قربانیان ۶۰ ساله این آمبولانس‌ها به نام «ابو محمد» در مصاحبه با خبرنگار اسپوتنیک با اعلام جزئیات این موضوع گفته: «به سمت ما نارنجک پرتاب می‌شد و بلافاصله آمبولانسِ شبه نظامیان در محل حاضر می‌شد. من نیز قربانی همین آمبولانس‌ها شدم و یک کلیه و بخشی از طحال خود را از دست دادم».
او در توصیف جزئیات می‌گوید، «برنامه آنها این است که هر کجا از شهر که بمباران می‌شد، بلافاصله برای جمع‌آوری کشته‌شدگان و زخمی‌ها حادثه حاضر می‌شدند، بعضی از زخمی‌ها پس از مدتی به خانه‌های‌شان باز می‌گشتند».
بر اساس آمار حدود ۱۸ هزار مورد پیوند غیرقانونی اعضای بدن تنها در شمال سوریه به ثبت رسیده است. این در حالی است که بسیاری از جزئیات این جنایت هولناک مخفی باقی خواهد ماند، چرا که مردم از بازگو کردن حقیقت آشکارا به شدت ترس دارند. یک گروه از کارشناسان پزشکی قانونی شهر حلب به خبرنگار اسپوتنیک گفتند که به خاطر نزدیکی شهر به مرز ترکیه، یافتن اعضای مورد نیاز بدن به راحتی صورت می‌گرفت.
قیمت جسد یک انسان کشته شده در این بازار ۲۵ هزار لیره (۲۰ دلار) و بدن یک زخمی نیمه جان ۱۵۰ هزار لیره (۲۹۰ دلار) خرید و فروش می‌شود. این بیمارستان هر روز پذیرای بیماران کشته و زخمی جنگ بود که به آنها به دید اعضای بدن حاضر و آماده برای پیوند نگاه می‌شد.
یکی از این پزشکان می گوید: «در این شهر، اتباع خارجی وجود داشتند که با عنوان ارائه کمک‎های بشر دوستانه به این محل می‌آمدند. ولی حقیقت آن است که در واقع این اشخاص گرگ در لباس گوسفند بوده و اعضای مافیایی بودند که همراه با پزشکان خارجی، به سرقت اعضای بدن انسان و حمل آنها به خارج از کشور می‌پرداختند».

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar