tisdag 20 december 2016

حمله خونین به بازار کریسمس در برلین ۱۲ کشته بر جای گذاشت

حمله خونین به بازار کریسمس در برلین ۱۲ کشته بر جای گذاشت

پلیس برلین پیشتر گفت احتمال می‌دهد که این حادثه عامدانه بوده باشد.
germany_berlin
به گزارش«محبت نیوز» هجوم یک کامیون بزرگ به بازار کریسمس در مرکز برلن، پایتخت آلمان، دوشنبه ۱۹ دسامبر/ ۲۹ آذر، به مرگ ۱۲ تن و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر انجامید.
مشابهت این حادثه با حادثه شهر نیس فرانسه که یک فرد با کامیون به حاضران در جشن ملی حمله کرده بود، برخی را به گمان تکرار یک حادثه تروریستی انداخته است.
رسانه های آلمان می گویند فرد مظنونی که توسط پلیس در رابطه با حملۀ با کامیون به شهروندان در بازارچۀ کریسمس در این شهر دستگیر شده، یک پناهجوی پاکستانی یا افغانستانی است.
تصاویر کامیون نشان می دهد که در لهستان ثبت شده بود و رسانه های لهستانی می نویسند احتمال آن هست که کامیون روز دوشنبه سرقت شده بود.
حمله به بازار کریسمس برلین، که در کنار «کلیسای یادمان» این شهر در مرکز پایتخت قرار دارد، موجب وحشت فراوان مردم حاضر در محل و نیز مقامات مسئول محلی و ملّی شد. نیروهای پلیس و امدادگر بلافاصله در محل حاضر شدند. به گفتۀ پلیس کامیون حدود ۵۰ تا ۸۰ متر در پیاده روها حرکت کرد و دکه‌ها و بساط های بازار موقت را در هم شکست.
پلیس از شهروندان برلین خواسته است در خانه های خود بمانند و تا حد امکان از حضور در اماکن شلوغ خودداری کنند. وزیر کشور آلمان نیز با بیان اینکه نشانه های زیادی از عمدی بودن این حمله وجود دارد، از افزایش ضرایب ایمنی در اطراف بازارهای محلی و کریسمس خبر داده است.
صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل، اعلام کرد که بدنبال این حادثه «در سوگواری» بسر می برد. قرار است مقامات مسئول روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی نتیجۀ نخستین بازجوئی ها را به اطلاع مردم برسانند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar