torsdag 22 december 2016

مکارم شیرازی: فضای مجازی همانند بمب است

مکارم شیرازی: فضای مجازی همانند بمب است

مکارم شیرازی گفته بسیاری از پرونده‌ها، طلاق‌ها، مشکلات خانواده‌ها و … ناشی از همین فضای مجازی است
makarem_shirazi9
به گزارش «محبت‌نیوز» هر از چند گاهی روحانیون و مراجع شیعه در ایران تقصیر بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی در کشور را به گردن فضای مجازی انداخته و بر روی ضعف های بیشمار دولت و مسئولین و فراتر از آن بر روی ایدئولوژی های اسلامی و انقلابی شکست خورده نظام حاکم در ایران سرپوش می گذارند.
حالا ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه در «مسجد اعظم» قم به موضوع فضای مجازی و تهدیدهای آن اشاره کرده و گفته «دیروز با برخی از مسؤولین قضایی کشور تماس داشتم و گفتند که بسیاری از پرونده‌ها، طلاق‌ها، مشکلات خانواده‌ها و … ناشی از همین فضای مجازی است».
وی اظهار کرده «ارتباطات نامشروع، متهم ساختن خانواده‌ها و پاشیدن تخم بدبینی موضوع بسیاری از پرونده‌های دادگستری است که از همین فضای مجازی نشأت گرفته است».
این مرجع تقلید می‌گوید، «یکی از مسؤولین گفته بود که ده درصد فضای مجازی خراب است؛ این افراد بروند و تحقیق کنند؛ با دستگاه قضائی ارتباط برقرار کنید تا متوجه شوید که این فضا تا چه مقدار خراب شده است».
مکارم شیرازی عنوان کرد «فضای مجازی ابزار مناسبی برای استفاده‌های علمی و فرهنگی است و همانند اتم است که می‌توان با آن کارهای مثبت زیادی انجام داد؛ اما می‌توان آن را به بمب نیز تبدیل کرد و متأسفانه امروز اولین استفاده از فضای مجازی همانند بمب می‌باشد».
او راهکاری نیز برای خنثی نمودن بمب مجازی ارائه داده، افزود: «امروز راه‌اندازی شبکه ملی، درمان این مشکل است که به صورت نیم بند انجام شده و اگر مسؤولان آن را توسعه داده و پهنای باند را در اختیار آن قرار دهند، بسیاری از معضلات حل خواهد شد».
وی با لحنی انتقادی تاکید کرده، «اتفاقن فضای موجود به ضرر مسؤولان کشور نیز هست و دروغ‌های بسیاری علیه آنان پخش می‌شود که باید جلوی آن را گرفت؛ خداوند انشالله گوش شنوا به مسؤولین ما عطا بفرماید».

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar