tisdag 20 december 2016

روسیه هیئتی را برای تحقیق درباره قتل سفیر خود به ترکیه می‌‍فرستد

روسیه هیئتی را برای تحقیق درباره قتل سفیر خود به ترکیه می‌‍فرستد

  • 1 ساعت پیش
آندری کارلوفکپی رایت تصویرشما
Image captionآندری کارلوف، سفیر روسیه در ترکیه
دولت روسیه یک هیئت تحقیق را برای بررسی قتل سفیر این کشور در ترکیه به آنکارا اعزام می‌کند.
روز سه شنبه، ٢٠ دسامبر (٣٠ آذر)، سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد که اعزام این هیئت در گفتگوی تلفنی ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری روسیه و ترکیه مطرح شد و دو طرف با آن موافقت کردند.
این هیئت هجده عضو دارد و وظیفه آن همکاری با ماموران تحقیق ترکیه در مورد حادثه قتل آندری کارلف، سفیر روسیه است که روز گذشته هنگام حضور در یک نمایشگاه عکاسی به ضرب گلوله کشته شد.
+ببینید:ببینید:
به گفته پلیس ترکیه، ضارب مولود مرت آلتین‌تاش، ۲۲ ساله هم در تیراندازی ماموران پلیس کشته شد. او عضو نیروی پلیس ضد شورش ترکیه بود و هنگام تیراندازی به سوی سفیر روسیه، شعار "الله اکبر" سر داد و به ترکی فریاد می‌کشید: "حلب را فراموش نکنید، سوریه را فراموش نکنید."
ضاربکپی رایت تصویرشما
Image captionنام ضارب مولود مرت آلتین‌تاش اعلام شده است
مقامات ترکیه از بازداشت شش نفر در ارتباط با این واقعه خبر داده‌اند اما هنوز از ارتباط احتمالی این فرد با گروه‌ خاصی خبر نداده‌اند. به نظر می‌رسد که انگیزه احتمالی کشتن سفیر روسیه، اعتراض به دخالت نظامی آن کشور در جنگ سوریه و عملیات اخیر در حلب باشد.
روسای جمهوری ترکیه و روسیه با محکوم کردن این حمله، گفته‌اند که انگیزه آن آسیب زدن به روابط دو کشور بوده است.
هفته گذشته، در پی توافق دولت های روسیه و ترکیه، در حلب آتش بس برقرار شد تا زخمی‌ها و شورشیانی که در بخشی از این شهر به مقاومت در برابر نیروهای دولتی و متحدان آنان مشغول بودند همراه با اعضای خانواده خود از این شهر خارج شوند.
روسیه گفته است در نظر دارد به منظور پایان دادن به جنگ سوریه، گفتگوهایی را با حضور نمایندگان دولت و "مخالفان" تشکیل دهد. دولت ترکیه از برخی از گروه‌های مسلح مخالف حمایت می‌کند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar