fredag 25 november 2016

مجله جنجالی “شارلی ابدو” به زبان آلمانی هم منتشر خواهد شد

مجله جنجالی “شارلی ابدو” به زبان آلمانی هم منتشر خواهد شد

مجله فکاهی “شارلی ابدو” در سال ۱۹۷۰ شروع به انتشار کرد و با نقد هجوآمیز رویدادهای سیاسی و اجتماعی جای ویژه‌ای در میان نشریات طنزآمیز فرانسه پیدا کرد.
شارلی ابدو
به گزارش«محبت نیوز» از اول دسامبر امسال نخستین شماره  مجله”شارلی ابدو”،  نشریه ای فکاهی که حمله اسلامگرایان افراطی به دفتر آن در پاریس به شهرت آن افزوده است به زبان آلمانی در تیراژ ۲۰۰ هزار نسخه منتشر خواهد شد.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اولین بار است که “شارلی ابدو” تصمیم گرفته مجله را خارج از فرانسه و به زبانی غیر از فرانسوی منتشر کند. علت انتخاب آلمان به این خاطر است که به گفته گردانندگان نشریه، در یک سال گذشته علاقه به خواندن این نشریه در آلمان افزایش یافته است.
“شارلی ابدو” بارها با عملی تابو شکنانه با چاپ کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام، بنیادگرایی و گرایش به خشونت را شجاعانه نقد کرده است.
شهرت “شارلی ابدو” به ویژه از زمانی شروع شد که زیر حمله اسلامگرایان تندرو قرار گرفت. اوج این مخالفت‌ها حمله‌ای بود که در ۷ ژانویه ۲۰۱۵ صورت گرفت.
پس از کشتار “شارلی ابدو” توسط مسلمانان تندرو، بازماندگان این کشتار در مقر روزنامه لیبراسیون شماره جدید هفته‌نامه شارلی ابدو با عنوان «بخشودگی برای همه»، و با کارتونی از پیامبر اسلام با عنوان «من شارلی هستم» منتشر نموده بودند،  که با تیراژ ۸ میلیون نسخه، رکورد فروش را در مطبوعات فرانسه شکست.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar