torsdag 24 november 2016

آیت الله محسن اراکی: مشکل امروز جامعه کم دینی است نه مشکلات اقتصادی

آیت الله محسن اراکی: مشکل امروز جامعه کم دینی است نه مشکلات اقتصادی

درحالیکه بخشی از مراجع و حوزویان بیکاری و گرانی را مشکل اصلی کشور می‌دانند آیت الله محسن اراکی گفته مشکل بی‌دینی است نه اقتصادی.
به گزارش «محبت نیوز» محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنانی در مراسم عزادای حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه فقر و گرفتاری، ناشی از عدم اطاعت از فرامین خداوند است، گفته «مشکل امروز جامعه کم دینی است نه مشکلات اقتصادی».
به گفته او اگر این مساله را حل کنیم اقتصادمان بارور می‌شود.
او با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده هویت جامعه اسلامی است، گفت «جامعه‌ای با هویت است که معروف و ارزش‌های آن جامعه توسط افراد همان جامعه صیانت شود. صیانت ارزش های جامعه به این معنی است که در مقابل ضدارزش‌ها موضع گیری شود».
در حالیکه این شیخ شیعه مشکل اصلی کشور را بی‌دینی می‌داند، حسن ممدوحی عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دعوای بین قوه قضائیه و دولت بر سر تعطیلی سخنرانی علی مطهری در مشهد، پس از آنکه روحانی کفت از این اتفاق احساس شرمساری می‌کند، ممدوحی گفته «دولت باید از بیکاری و رکود و تعطیلی کارخانه‌ها شرمسار باشد».
پیش از او نیز ناصر مکارم شیرازی بزرگترین مشکل کشور را بیکاری و گرانی معرفی کرده بود و از مسئولان خواسته بود جلوی آن را بگیرند.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar