onsdag 30 november 2016

افسر ۹۵ ساله‌ی اس‌اس به جرم دستیاری در قتل ۳۰۰هزار یهودی محکوم شد

افسر ۹۵ ساله‌ی اس‌اس به جرم دستیاری در قتل ۳۰۰هزار یهودی محکوم شد

دادگاه فدرال آلمان محکومیت افسر ۹۵ ساله‌ی پیشین اس‌اس که در اردوگاه مرگ آشویتس خدمت کرده‌بوده را تأیید کرد.
ss_germany
به گزارش«محبت نیوز» اسکار گرونینگ در ژوئیه‌ی ۲۰۱۵ به عنوان دستیاری در قتل ۳۰۰ هزار یهودی در دادگاه لونیبورگ به چهار سال زندان محکوم شد. در دادگاه، گورنینگ شهادت داد که مسؤولیت وی جمع‌آوری اموال زندانیان، و ارسال اشیاء قیمتی از میان این اموال به برلین بوده‌است.
به نقل از تایم اسرائیل، گرونینگ درخواست تجدیدنظر کرد، اما هانس هالترمن، وکیل مدافع وی، به خبرگزاری دپ‌ا گفت که دادگاه عدالت فدرال این رأی را تأیید کرده‌است. دادگاه نظر فوری در باره‌ی خبر اعلام نکرد.
رأی دادگاه زمینه‌ای ایجاد کرد برای دادستانان که بتوانند دیگرانی را که در اردوگاه مرگ خدمت کرده‌اند، مورد پیگرد قرار دهند.
این اولین بار است که یک دادگاه تجدیدنظر حکم کرده‌است که حتی شاغل بودن در یک اردوگاه مرگ، به معنای کمک رساندن به انجام فعالیت‌های آن اردوگاه است و برای محکومیت فرد به عنوان دستیاری در قتل‌هایی که در آن محل صورت گرفته، کافی است، حتی اگر سندی مبنی بر دخالت مستقیم فرد در مورد معینی از قتل، موجود نباشد.
در دادگاه اولیه در لونینبورگ، رئیس دادگاه، قاضی فرانتس کامپیش گفت گورنینگ بخشی از آن «ماشین مرگ» به‌شمار می‌رفته‌است، و در انجام امور اردوگاه دخیل بوده‌است، و همچنین در جمع‌آوری اموال سرقت‌شده از قربانیان به نفع اهداف نازی‌ها کمک می‌کرده‌است.
جان دمیانیوک، کارگر پیشین خودرو در اوهایو، اولین فردی بود که در ۲۰۱۱ در آلمان تنها به جرم نگهبانی در اردوگاه مرگ، بدون هیچ سندی که در موارد معین قتل شرکت داشته‌باشد،‌ محکوم شد. دمیانیوک، که همیشه خدمت در اردوگاه سوبیبور را انکار کرده‌بود، پیش از آن که دفاعیات وی شنیده‌شود، درگذشت.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar