söndag 20 november 2016

ناقوس آزادی در کلیسای “مارکورکیس” عراق نواخته شد

ناقوس آزادی در کلیسای “مارکورکیس” عراق نواخته شد

صلیب مسیحیان روز شنبه بار دیگر در شهر بعشیقه عراق بر بالای کلیسای شهر نصب شد
church_iraq
به گزارش«محبت نیوز» در پی آزادسازی شهرستان بعشیقه از توابع موصل عراق از گروه تروریستی اسلامی داعش، مسیحیان پس از گذشت بیش از دو سال طی مراسمی رسمی از کلیسای مارکورکیس بازدید کرده و با حضور برخی از فرماندهان پیشمرگه و جمعی از مردم ناقوس و صلیب این کلیسا تعویض شد.
مهرام یاسین فرمانده پیشمرگه های کرد عراقی می گوید: «ما هنوز در حال پاکسازی خانه ها از مواد منفجره هستیم. از مردم می خواهیم که صبور باشند و به اینجا بر نگردند تا زمانی که ما بتوانیم به طور کامل منطقه را از داعش پاک و از امنیت و آسایش مردم اطمینان حاصل کنیم.»
همچنین کشیش افرم الخوری بنیامین در گفتگو با خبرگزاری آناتولی، با ابراز خرسندی از بازپس گیری این شهر و کلیسا، اظهار داشت: «درگیری های بعشیقه منجر به تخریب بخش اعظمی از شهر شده است و برای بازسازی شهرمان نیاز به کمک های اداره اقلیم کرد عراق، دولت مرکزی و جامعه جهانی داریم.»
بر اساس این گزارش، داعش علاوه بر این کلیسا، گورستان مسیحیان را نیز تخریب کرده است.
به گفته یورونیوز، مردمی که تحت خشونت اسلامگرایان داعش در این شهر بسر بردند، حکایات بسیاری از قتل عام و جنایت اسلامگرایان داعش باز گو می کنند. در دوره اشغال شهر توسط دولت اسلامی افراد بسیاری از این شهر فرار کردند و خود را به منطقه خودمختار کردستان عراق رساندند.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar